Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: chciałabym poprawić dodatek do joomla [PHP][inne]
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
-zielona-
Witam. napisałam w dziale "przedszkole" bo "żłobka" nie macie wink.gif potrzebuję porady. mam zainstalowaną joomlę 1,5, w niej mam komponent ckforms a do niego jeszcze dodatek ckforms data. ckforms data pozwala na wyświetlenie na stronie wcześniej przesłanych do bazy formularzy. ckforms data wyświetla dane w postaci przejrzystej tabelki, gdzie nagłówkiem każdej kolumny jest tytuł (opis) pola z formularza. no i tu jest problem. mam bardzo długi formularz (ok 20 pytań). jak to wszystko wyświetla się na stronie to jest po prostu bałagan. potrzebuję wyświetlić tylko dwie pierwsze kolumny z tabeli (czyli dwa pierwsze pytania z mojego formularza). szukałam w kodzie tego dodatku ale naprawdę jestem zielona. zapewne trzeba nadpisać plik. tylko jak? potrzebuję taki warunek: POKAŻ KOLUMNY TABELI=2, albo JEŚLI LICZBA KOLUMN>2 POKAŻ 2. no nie wiem... jaka to by była komenda?
peter13135
możliwe że coś w stylu
  1. SELECT * FROM tabela LIMIT 20

zamiast 20, zmień na 2, ale jak to dokładnie tam jest to nie wiem
Fifi209
@up
Co ma ograniczenie ilości pobieranych wierszy do ilości pobieranych kolumn? NIC.

@topic
Czy to jest w bazie danych? Z opisu ciężko to wywnioskować, jeżeli tak to nic prostszego jak pobrać tylko dwie kolumny.
-zielona-
Cytat(Fifi209 @ 26.05.2011, 17:00:29 ) *
Czy to jest w bazie danych? Z opisu ciężko to wywnioskować, jeżeli tak to nic prostszego jak pobrać tylko dwie kolumny.

tak! wszystkie dane są w bazie danych. piszesz, że nic prostszego ale widzisz... jakby to napisać... jestem ZIELONA! czy mogłabym liczyć na jakieś wskazówki?
Fifi209
Kurs MySQL lub manual i poczytaj jak wybrać konkretne kolumny. ;]
gac3k
Jak chcesz dwie konkretne kolumny to masz zapytanie

1. SELECT kolumna,kolumna2 FROM tabela

czyli zamiast gwiazdki wprowadzasz konkretne kolumny, ale musiałabyś pokazać kod bo musisz wiedzieć co podmienić.