Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: PHP dla zaawansowanych - jaka książka ?
Forum PHP.pl > Inne > Książki
peter13135
Wstęp będzie nudny, więc jeśli cenisz swój czas, przejdź do następnego akapitu.
Od razu mówię : wiem, że jest dokumentacja, w niej jest wszystko i za darmo. Ale ja po paru godzinnym seansie przed kompem, lubię wziąć książkę i poczytać pod kołderką.
W php bawię się od około 3 lat jako takie hobby którym zajmowałem się po lekcjach (średnio ze 2-4 godziny w tygodniu by wyszło). Sam nie wiem czy jestem początkujący, czy się zaliczać jako średnio-zaawansowany. Nigdy nie pracowałem w grupie, w jakiejś konkretnej firmie. Z drugiej strony większość tematów w dziale przedszkole jest dla mnie banalna, PHP przestał być dla mnie straszny, piszę w nim dość sprawnie i nieczęsto miewam z nim problemy. Liznąłem także c++


Posiadam jedną książkę do php :PHP i Mysql vademecum profesjonalisty wydanie III. Książka ta opisuje... język PHP, głównie w teorii. Niewiele jest tam jednak o jakichś dobrych nawykach w pisaniu aplikacji, bezpieczeństwie, dodatkach usprawniających pracę programisty, MVC, wzorcach projektowych, może jakieś bardziej zaawansowana obiektowość w php (stworzenie klasy i obiektu nie świadczy o umiejętności myślenia obiektowego) itp. Proszę was o polecenie mi książki która by tą moją wiedzę uzupełniła. Chciałbym, aby książka nie poruszała podstaw, tylko same zaawansowane (jak na moje możliwości oczywiście) tematy.
zegarek84
z PHP ze swojej strony tez polecę jak i przez innych jest polecana książka "PHP Objects, Patterns, and Practice" Third Edition (autor: Matt Zandstra, wydawnictwo APRESS)

jeszcze link do tematu z tego forum gdzie z kolei ktoś się pytał o polskie tłumaczenie na helionie:
PHP. Obiekty, wzorce, narzędzia., Matt Zandstra, Wydanie III

peter13135
dziękuje za odpowiedź. Czy macie jeszcze jakieś inne propozycje ?