Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP] file_get_contents - Pobieranie tekstu do końca lini.
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Flapjack
Witam, w PHP jestem zupełnie zielony, ale że uczyłem się trochę C++, to jakieś tam podstawy znam. Udało mi się za pomocą file_put_contents zapisać dane do pliku, problemem jest dla mnie odczytanie ich i wyświetlenie w sposób jaki ja chce, a nie tak jak robi to file_get_contents. Mianowicie w pliku tekstowym każda jedna linia jest osobną informacją i w taki sam sposób chciałbym te dane odczytać (skrypt powinien odczytać i wypisać jedną linię pliku, przejść do następnej linii pliku, postąpić tak samo, i tak aż przeczyta cały plik). Mógłby mi ktoś powiedzieć w jaki sposób mogę osiągnąć zamierzony efekt? Problem jest taki, że nawet nie wiem od czego mam zacząć. Dla jasności, oczekiwany efekt:

Pierwsza linia pliku
Druga Linia pliku
Trzecia Linia pliku

Wim że istnieje funkcja fgets(), która odczytuje plik właśnie wierszami, jednakże żeby z niej skorzystać musiałbym użyć fopen() i fclose() zamiast file_get_contents, chyba że się mylę, niech mnie ktoś w takim razie poprawi.
nospor
Cytat
Wim że istnieje funkcja fgets(), która odczytuje plik właśnie wierszami, jednakże żeby z niej skorzystać musiałbym użyć fopen() i fclose() zamiast file_get_contents
No to czemu tych funcji nie użyjesz? file_get_contents to nie pępek świata że musi być w każdym skrypcie.

jest też file() które wczytuje plik od razu jako tablicę linii
Flapjack
Nie chciałem używać fopen() i fclose(), ponieważ mam złe doświadczenie z tymi funkcjami z C++. Rozumiem że jest to jedyny sensowny i w miarę łatwy sposób osiągnięcia zamierzonego przeze mnie rezultatu? (Nie licząc file();)
nospor
mozliwosci:
1) fopen, fclose - one nie gryzą
2) file()
3) file_get_contents a potem explode() po nowej linii
Flapjack
Dziękuję za pomoc. Ostatecznie skorzystałem z fopen() i fclose().