Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP][MySQL]Zasady tworzenia skryptu
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
JamalBIG
Witam

Czy obecnie przy tworzeniu skryptu serwisu internetowego należy przestrzegać jakichś standardów, zasad aby można było nazwać stworzony skrypt 'poprawnie wykonanym' (pomijając obiektowe tworzenie kodu)?

Pytanie może się wydać dość oczywiste ale jestem 'początkującym' programistą-hobbystą i chciałbym znać zasady poprawnego tworzenia skryptów, był bym wdzięczny za linki do artykułów, tutoriali lub innych materiałów pomocniczych.

Pozdrawiam
piotrex41
1. Nie mieszamy PHP z HTML -> używamy jakiegoś systemu szablonów np. OPT czy Smarty
2. Piszemy obiektowo
3. Używamy PDO a nie mysql_*
4. Najlepiej używać już HTML5 i CSS3 niż ich poprzedników
!*!
Dlaczego pomijając OOP?
"standardów" jest wiele, od nazewnictwa klas, funkcji, zmiennych... dzięki camelCase, PSR-0 po używanie PDO do łączenia z bazą.
http://pl.wikibooks.org/wiki/PHP
Rozdzielamy też logikę od wyglądu np. przy pomocy MVC / MVP
JamalBIG
Ok, dzięki za odpowiedzi, czyli mamy:
1 - rozdzielamy logikę od wyglądu (ja używam SMARTów);
2 - piszemy obiektowo (myślę, że największą zaletą obiektowego programowania jest przejrzystość i ewentualna szybka modyfikacja kodu);
3 - używamy PDO (z tego co przeczytałem jej używanie jest bezpieczniejsze, wydajniejsze i co najważniejsze powoduje, że możemy połączyć się z dowolnym rodzajem bazy danych)
4 - tworzenie strony wizualnej projektu przy użyciu HTML5 i CSS3

Mamy jeszcze jakąś ważną zasadę?
Mephistofeles
Korzystamy z gotowych komponentów, nie wymyślamy koła na nowo. Przed rozpoczęciem pisania sprawdź, czy nie istnieje podobny projekt, który możesz łatwo dopasować do swoich potrzeb.
Dodałbym jeszcze, że jeśli potrzebujemy bibliotek zewnętrznych, to dobrze jest użyć do tego Composera, coraz więcej projektów na niego przechodzi, bo znacznie ułatwia to zarządzanie wymaganymi komponentami.
JamalBIG