Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dodanie rekordu do bazy za pomocą formularza i późniejszy odczyt
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
dawidos_95
Witam. Jestem w fazie początkującej nauki z PHP to znaczy, że coś mi świta, ale okazuje się, że coś jest źle. Więc tak. Chciałbym utworzyć formularz gdzie będę mógł wpisać jakieś dane, wysłać go, dane zapiszą się w bazie i potem te dane będę mógł oczytać. Mniej więcej ma to wyglądać tak tak (http://ourgame.pl/php/index.html) tylko, że tu jest działanie za pomocą samych zmiennych i nic się nie zapisuje. W google znalazłem jeden skrypt, który nie działa (albo ja coś robię źle) http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&am...uBVqgq6ioVJjG1w
Doradzi ktoś coś?
Uriziel01
1)Przedszkole raczej (bez urazy, taki jest podział forum)
2)Nie zadałes konkretnego pytania, nie mam na co udzielić odpowiedzi.
nospor
Zacznij od stworzenia formularza, potem go wysłania a potem zapisania. W necie jest masa kursów po polsku za darmo który pokazują jak łączyć formularze z zapisem do bazy. Skorzystaj wpierw z tego.

przenosze

edit: dobra, widzę że już jakiś kod znalazłeś. Nie pisz więc, że "nie działa" tylko napisz czym to niedziałanie się objawia.
Zanim napiszesz kolejnego posta zastsosuj się do tego:
Temat: Jak poprawnie zada pytanie
Masz tam napisane jak wyświetlać błędy, jak sprawdzać co się dzieje, oraz jak pisać nam o problemie.
dawidos_95
Wszystko działa tak jak ma, tylko nie tworzy tabeli w bazie danych. Połączenie sprawdzałem kilka razy i było dobre.
  1. <?php
  2. require("connection.php");
  3. // ładujemy plik z połączeniem
  4. connection();
  5. // łączymy się z bazą danych za pomocą funkcji, którą stworzyliśmy w pliku connection.php
  6. $zapytanie = "CREATE TABLE `formularz` (
  7. `imie` VARCHAR(30) NOT NULL,
  8. `nazwisko` VARCHAR(40) NOT NULL,
  9. `email` VARCHAR(40) NOT NULL)";
  10. // zapisujemy zapytanie do zmiennej
  11. $wykonaj = mysql_query('$zapytanie');
  12. // wykonujemy zapytanie;)
  13. ?>
CuteOne