Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Zabezpieczanie danych wejściowych
Forum PHP.pl > Forum > Gotowe rozwiązania > Szukam
Confushi
Witam,

to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Nie jestem programistą ale czasem raz na miesiąc coś tam skrobnę, a obecnie realizuje pewien projekt gry dla siebie. Dlatego zrodził się pewien problem.

Zależy mi na czyszczeniu wszystkich informacji, które mogłyby spowodować obniżenie poziomu bezpieczeństwa. Trochę na ten temat czytałem i widziałem bardzo wiele rozwiązań, które czyściły POST i GET. Najczęściej polegały on na zastosowanie filtrów czyszczących znaki lub je zamieniające. Ostatecznie znalazłem pewne rozwiązanie na algorytmy.pl gdzie za pomocą parametru określam w jaki sposób czyszczę. Niestety jednak czuję niedosyt. Na pewno to nie zabezpiecza przed atakami SQL Injection i innymi (mi nie znanymi problemami), do baz danych używach PDO.

I teraz pytanie do was, czy znajdę gdzieś gotowe rozwiązanie, które pozwala w sposób kompleksowy podejść do zabezpieczania, poprzez kompleksowe to takie, że wywołujemy na początku klasę i ona sobie wszystko robi co uzna za konieczne. Nie mam w tym doświadczenia, dlatego chciałbym poznać waszą opinie jak można sobie z tym problemem najlepiej poradzić (mogę wkleić fragment tego co już mam).
gothye
PDO i bindowanie danych ,szukaj w google
Crozin
Nie istnieje coś takiego jak "odpalę sobie klasę i ona przefiltruje wszystko co uzna za konieczne", bo to jak dane będą filtrowane zależeć będzie od tego, gdzie będą one wykorzystywane. Inaczej potraktować trzeba dane, które będą miały być wrzucone do zapytania SQL (PDOStatement::bindValue()), inaczej dane wyświetlane w HTML-u (htmlspecialchars), inaczej dane przekazywane do JS (transport JSON-em: json_encode), inaczej trzeba filtrować dane pod XML, CSV, INI, nagłówki HTTP/MAIL i całą masę innych rzeczy. Skąd taka klasa miałaby wiedzieć jak zająć się otrzymanymi danymi?
Confushi