Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Opinia na temat pracy moderatora(ow)
Forum PHP.pl > Inne > Opinie, ogłoszenia, pytania > Forum
dooshek
Cytat(ARJ @ 2004-10-14 22:26:42)
...trzeba angażować ludzi także początkujących.

Tak ale do tego nie mozna "zielonych" obrazac, albo zlewac co czyni np. @scanner niestety. Musicie wypracowac pewna kulture odpowiadania na posty "nowych" uzytkownikow - oni na poczatku nic nie wiedza ale przeciez chca wiedziec i to jest najwazniejsze.

Wiem, ze ciezkie jest odpowiadanie miliony razy na te same pytania ale moza przydalby sie zestaw wtedy linkow czy jakis hint chociaz a nie RTFM... Zoabczcie jak to sie dzieje w Call Centrach gdzie ludzie musza odpowiadac miliardy razy na te same pytania - wiem, ze oni dostaja za to kase i jest to ich praca ale z drugiej strony jesli ktos zamierza sie poswiecac "pracy" dla php.pl to jest to tez "praca".

Pomyslcie o tym.
scanner
Jeżeli nawet kogoś jak to okresliłeś "zlewam", to weż pod uwagę jedno - monitoruję te forum od rana do wieczora. Czyli jakieś 12 godzin dziennie. Czytam praktycznie każdego posta. Nie uważasz zatem, ze skoro tego samego dnia pojawi się kilka postów o tym samym, to toświadczy o tym, że owi "początkujacy" mają w dupie to co powinni wiedzieć korzystajac z forum? Że najpierw trzeba poszukać, dopytać w znalezionym wątku jełśi się nie rozumie a dopiero, jełsi nie ma podobnego tematu, to zapytać?

Tak samo jak początkujacym, taksamo moderatorom należy sie szacunek. Bo pracują bardzo społecznie. Ale oczywisće tego nikt nie widzi.

Z mojej strony EOT, bo to nie miejsce, a i tłumaczyć się (ponownie) nie mam zamiaru, bo w pełni odpowiadam za całą moją działalność i uważam ją za słuszną.
dooshek
Cytat(scanner @ 2004-10-15 13:20:14)
Jeżeli nawet kogoś jak to okresliłeś "zlewam", to weż pod uwagę jedno - monitoruję te forum od rana do wieczora. Czyli jakieś 12 godzin dziennie. Czytam praktycznie każdego posta. Nie uważasz zatem, ze skoro tego samego dnia pojawi się kilka postów o tym samym, to toświadczy o tym, że owi "początkujacy" mają w dupie to co powinni wiedzieć korzystajac z forum? Że najpierw trzeba poszukać, dopytać w znalezionym wątku jełśi się nie rozumie a dopiero, jełsi nie ma podobnego tematu, to zapytać?

Tak samo jak początkujacym, taksamo moderatorom należy sie szacunek. Bo pracują bardzo społecznie. Ale oczywisće tego nikt nie widzi.

Z mojej strony EOT, bo to nie miejsce, a i tłumaczyć się (ponownie) nie mam zamiaru, bo w pełni odpowiadam za całą moją działalność i uważam ją za słuszną.

Nie bede komentowal Twojej wypowiedzi a jedynie fakt, ze domyslnie dochodzisz do wniosku, ze ludzie wiedza gdzie, jak szukac informacji w forum. Ale... ludzie tego nie wiedza.

A prace moderatorow doceniam chodz uwazam, ze najlepszymi moderatorami sa sami ludzie ktorzy pisza regularnie na forum - jesli nikt nic nie odpisze na glupiego posta - to sprawa sie sama prostuje.

Dlatego wlasnie uwazam, ze nie potrzeba na forum moderatorow niemniej jednak od dluzszego czasu widze Twoje zaangazowanie i przepraszam jesli cie urazilem - do Ciebie personalnie nic nie mam, chodzilo mi bardziej o ustanowienie jakiejs polityki i konsekwentne jej stosowanie...

W razie co zapraszam do pogawedki na priva.
ARJ
Cytat
Że najpierw trzeba poszukać, dopytać w znalezionym wątku jełśi się nie rozumie a dopiero, jełsi nie ma podobnego tematu, to zapytać?

popieram! niektórym najpierw trzeba wskazać przycisk SZUKAJ lub link do manuala na konkretnej funkcji aby zajażyli o co chodzi. najpier trzba przeszukać manuala, przeszukać php.pl, przeszukać forum jak niema odpowiedzi to założyć temat i zapytać innych. co do moderatorów to są potrzebni bez nich to forum jak i każde inne zmieniło by się w śmietnisko!
MoD
Dodam do tej listy wyżej jeszcze jedno:
GOOGLE
Vertical
@dooshek: Nie masz racji. To naprawdę może być wkurzające, kiedy w jednym dniu pojawia się kilka postów o treściach, które już kiedyś były. Zupełnie rozumiem scannera, bo w końcu znaleźć przycisk "Szukaj" jest bardzo łatwo: Jest na samej górze
dooshek
Cytat(Vertical @ 2004-10-16 11:22:57)
@dooshek: Nie masz racji. To naprawdę może być wkurzające, kiedy w jednym dniu pojawia się kilka postów o treściach, które już kiedyś były. Zupełnie rozumiem scannera, bo w końcu znaleźć przycisk "Szukaj" jest bardzo łatwo: Jest na samej górze

Zgadzam sie ale moze nalezy zaczac edukacje uzytkownikow od pokazania im wlasnie, ze jest tam taki przycisk ale... lagodnie. Wiem, ze sa oporni w czytaniu czegokolwiek ale moze jakis panel administracyjny dla moderatora w ktorym moglby miec do wyboru "standardowa odpowiedz numer 3" w ktorej byloby opisane co i jak i gdzie, ale milo i przystepnie - moze to spowoduje, ze ludzie zaczna czytac...

A co do wkurzania sie na takie posty to wiem - sam czytam to forum dosyc czesto i widze podobne watki do takich co juz byly ale ja je po prostu omijam, moderator natomiast po pierwszych zdaniach albo nawet po temacie! moglby rozpoznac o co chodzi i wkleic "standardowa odpowiedz numer np. 2" a wtedy "starzy" userzy beda wiedzieli, ze nie ma sensu rozstrzasac juz tematu.

Moze to jest jakies rozwiazanie?
ARJ
wszystko jest dla nowincjuszy opisane, tylko że jest to najczęściej omijany dział
Regulamin forum
Vengeance
ja ze swojego doswiadczenia (takze na swoim przykladzie) moge powiedziec tak:

zawsze staram sie szukac przed zadaniem pytania a takze juz jak je zadam ;] jednak czasem nie wiadomo co wpisac w to google etc.

czasem taki user chcac narysowac wykres przyjdzie na forum i zapyta jak. ja moze i tez bym zapytal. jednak tylko po to aby dowiedziec sie ze _istnieje coś takiego_ jak np. phpLot. wtedy juz wystarczy wziac oryginalny manual i poczytac. jednak przed tym trzeba wiedziec ze takie cos istnieje.

wiec moze czasem zamiast tez odrazu zamykac warto napisac o wyszukiwarce, google i podac kilka słów kluczy czy tez nazwy bibliotek ktore spelniaja potrzeby pytajacego.

oczywiscie sa tez tematy ktore trzeba zamknac po 1 odpowiedzi albo od razu usunac bo ich poziom swiadczy tylko o inteligencji autora snitch.gif
seaquest
Cytat(dooshek)
Zgadzam sie ale moze nalezy zaczac edukacje uzytkownikow od pokazania im wlasnie, ze jest tam taki przycisk ale... lagodnie. Wiem, ze sa oporni w czytaniu czegokolwiek ale moze jakis panel administracyjny dla moderatora w ktorym moglby miec do wyboru "standardowa odpowiedz numer 3" w ktorej byloby opisane co i jak i gdzie, ale milo i przystepnie - moze to spowoduje, ze ludzie zaczna czytac...

Wiesz, był kiedyś taki pomysł. Ale niestety moim zdaniem nie ma to sensu. Bo niestety każdy post/temat trzeba traktować z osobna, nie można przyłożyć jakiejś miarki i stwierdzić: to do zamknięcia, to do wyrzucenia, ten ma dostać ostrzeżenie...

Problem leży faktycznie podczas rejestracji. Bo moim zdaniem regulamin jest czytany tylko przez 10% rejestrujących się (albo jeszcze mniej). Odpowiedz sam sobie na pytanie: Czy przy rejestracji czytałem regulamin forum, który akceptowałem? Czy czytałem informację rejestracyjną?

Cytat(Vengeance)
czasem taki user chcac narysowac wykres przyjdzie na forum i zapyta jak. ja moze i tez bym zapytal. jednak tylko po to aby dowiedziec sie ze _istnieje coś takiego_ jak np. phpLot. wtedy juz wystarczy wziac oryginalny manual i poczytac. jednak przed tym trzeba wiedziec ze takie cos istnieje.

Od takich problemów mamy irca. Tam ludzie siedzą 24h na dobę prawie i odpowiadają na takie pytania.
Vengeance
tak ja to wiem ;] ale czesto osoba ktora nie wie co to wyszukiwarka forum lub jej sie poprostu nie chce tym bardziej nie wie co to IRC ;]
DeyV
Pamietajcie o jednym. Aby zachęcanie ludzi do korzystania z wyszukiwarki na forum miało jakikolwiek sens. konieczna jest praca moderatorów usuwajacych 'puste wątki" W innym przypadku na kluczowe słowa nasza biedna szukarka zwracałaby tylko linki do google i siebie samej, oraz wątki bez odpowiedzi.
Myślę, że to nie do końca zacheciłoby newbe.
Być może rozwiazaniem byłoby ocenianie poszczególnych wątków (jak to widzimy np. na forum widnows2003.pl ) albo kiedys uruchomimy ponownie funkcjonalność pt. dany temat mi pomógł.

Do tego czasu nie dziwcie się, drodzy, że tak wiele tematów znika, i miejcie nadzieje, że znikać będzie jeszcze więcej.

Co oczywiście nie zmienia faktu, że forum jest po to, żeby pytać, i każdemu z nas już nie jeden raz ta "zbiorowa świadomość" znacznie ułatwiła życie. smile.gif
NuLL
Ja lubie modow z tego forum patrzac np. na to co sie dzieje na webhelp-ie to modowie tutaj sa OK - nie zamykaja fajnych ot czy cos - nie kasuje a przesuwaja i tyle smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.