Nie jestem programistą, ogarniam PHP ale nie na tym poziomie. Skrypt będzie użyty jako czat i jako cms.
Dostępne są gotowe skrypty tego typu, ale chcę mieć zbudowany tak jak lubię i tak jak potrzebuję. Sam go rozbuduję, od programisty oczekuję tylko najtrudniejszego w tym wszystkim - czyli zbudowania podstawki.
Powinna składać sie z funkcji:
1. Zarządzanie użytkownikami (logowanie, rejestracja, email aktywacyjny, dodawanie, edycja, usuwanie)
2. Zarządzanie artykułami (dodaj, edytuj, usuń)
3. Bezpieczeństwo (bezpieczne sesje i formularze, hash w hasłach, losowe dodatkowe identyfikatory, np. sha1(date) w celu dodatkowego zabezpieczenia artykułów/użytkowników)
4. Programowanie obiektowe
Pliki:
Index
index.php - Linki do każdej z tych stron
Site: Przykładowo tekst w stylu "Zalogowano jako Użytkownik".
site.php - Dostęp dla gości
site_user.php - Dostęp dla użytkownika
site_admin.php - Dostęp dla administratora
settings.php - Ustawienie tytułu strony.
Article: Tylko tytuł, treść i identyfikatory
articles.php - Wyświetlanie wszystkich artykułów
article_add.php - Dodawanie
article_edit.php - Edycja (po przekierowaniu z articles.php)
article_delete.php - Usuwanie
User:
login.php
register.php - login, email, hasło1, hasło2, rola (sprawdzanie poprawnosci emaila oraz obu haseł, wysyłanie emaila aktywacyjnego, ustawienie standardowej roli użytkownika)
profile.php - wyświetlenie loginu, oraz emaila
4. Programowanie obiektowe: (dodatkowe informacje)
Interesują mnie wygodne funkcje typu:
addUser (nick, email, password, role) {}
editUser (nick, email, password, role) {}
addArticle (title,article,category) {}
Korzystanie z nich: isLoggedIn(), checkRole($user_id), printArticles(ilość,kategoria)
$user_role = checkRole($user_id);
Funkcje powinny być rozbite na pliki np. core/articles.php (addArticle, editArticle, deleteArticle), core/users.php (addUser, editUser...)