Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [sql]relacja wiele do wielu - tworzenie tabeli pośredniej - jak?
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych
zielonyjestem
Witam,
otóż jestem zielony jeśli chodzi o SQL, a muszę wykonać projekt i mam problem przy relacji wiele do wielu. Mam następujące tabele PRODUKTY i PLAN PRODUKCYJNY - występuje tutaj relacja wiele do wielu jak utworzyć tabele pośrednią, która musi zawierać dwa klucze obce? Jak zakodować tą tabele pośrednia w sql?

Create Table produkty (
id_produktu int primary key,
nazwa_produktu varchar (20),
ilość varchar (10))

Create Table plan_produkcyjny (
id_planu int primary key,
nazwa_planu varchar (20),
data datetime)
thek
Najprościej? Stwórz taką, która ma jako kolumny klucze z obu tabel i załóż na nie klucz unique. W zależności od tago jaki silnik tabeli, możesz jeszcze mieć ustawione w odpowiedniej z nich, że w razie kasowania rekordu, poleci także rekord w tabeli pośredniej,
rad11
Mniej wiecej tak to powinno wygladac wiele do wielu
zielonyjestem
Cytat(thek @ 1.01.2014, 21:26:17 ) *
Najprościej? Stwórz taką, która ma jako kolumny klucze z obu tabel i załóż na nie klucz unique. W zależności od tago jaki silnik tabeli, możesz jeszcze mieć ustawione w odpowiedniej z nich, że w razie kasowania rekordu, poleci także rekord w tabeli pośredniej,

A mógłbyś mi to napisać jak ma to wyglądać, jak założyć ten klucz unique?

jak stworzę tabele i będę dodawał te klucze takie kodowanie będzie prawidłowe?

id_produktu INT CONSTRAINT produkty_FK REFERENCES produkty ON DELETE CASCADE
id_planu INT CONSTRAINT plan_produkcyjny_FK REFERENCES plan_produkcyjny ON DELETE CASCADE
thek