Zwracam się do Was z prośbą o posunięcie pomysłu, coś jakby algorytm. Nie chodzi mi o konkretne rozwiązanie, bo takiego pewnie nawet byście nie byli w stanie mi podać

Chodzi o to, że w ramach sprawdzenia się w PHP chciałem sobie napisać mini gierkę. Coś strategicznego, takiego, że użytkownik ma tam swoją drużynę, ustala taktyki (dajmy na ten przykład walkę między drużynami) no i przypuśćmy że co dwa dni rozgrywane są jakby pojedynki, turnieje. Użytkownik sobie zapisuje taktykę odpowiednio wcześniej żeby była gotowa do obliczenia wyniku walk. No i tu się rodzi moje pytanie. Dajmy na to, że walki rozgrywają się co dwa dni o 19:00. W jaki sposób mogę przebieg walki symulować w czasie rzeczywistym ? Załóżmy też, że każda tura odbywa się dajmy na to 2 minuty po poprzedniej. Myślałem żeby to rozwiązać w ten sposób, że skoro walki są rozgrywane o 19:00, to żeby sobie na serwerze obliczać poszczególne 'mecze' o 24:00 poprzedniego dnia (kiedy jest najmniejszy tłok na grze), wyniki przechowywać w bazie, a poszczególne wpisy opatrywać konkretną godziną (każdy kolejny wpis +3 minuty). No i jak użytkownik by się nieco spóźnił na walkę (np 30 minut) to mógłby zobaczyć relację z 10 tur, ale następne odświeżały by mu się ajaxem. Jednak nie wiem czy coś takiego będzie dobrym rozwiązaniem, bo zakładając (przykładowo!) jakieś nagłe urazy zawodnika, sprzedaż itd. to nie może on wystąpić już w danej potyczce. Nie wiem czy jest jakiś sposób żeby to sobie obliczać 'w locie' całą walkę, do tego nie wiem czy jak się nagle zbierze wielu użytkowników oglądających swoje walki to czy taki system walki w czasie rzeczywistym nie zajedzie serwera. Pierwszy pomysł na chwilę obecną wydaje mi się najbardziej sensowny.
Jakieś Wasze sugestie ? Za wszystkie będę niezmiernie wdzięczny.
Pozdrawiam !