Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MySQL] Sumowanie po wierszach
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych
Glaser
Witam, na wstępie chciałbym zaznaczyć iz jeżeli chodzi o sql jestem zupełnym nowicjuszem.

Moja tabela wygląda tak:

1. CREATE TABLE work_time(
  2. id int PRIMARY KEY,
  3. week int,
  4. day_of_week varchar(20),
  5. start timestamp,
  6. finish timestamp);

id week day_of_week start finish //tu przy zapytaniu tworzyłaby się nowa kolumna, powiedzmy "czas"
1 1 poniedzialek 2013-08-20 06:00:00 2013-08-20 12:00:00 //6
2 1 wtorek 2013-08-20 06:30:00 2013-08-20 14:00:00 //13,5 (jako iż 6+7,5)
...

Czy jest możliwość wyświetlania w outpucie widoku kolejno dodanych do siebie godzin tzn. powiedzmy, że pierwszego dnia czas pracy wyniósł 6h, wiec "za" finish byloby 6, we wtorek 7,5 wiec za finish gdzie id=2 byloby 13,5 itd. Myslałem, aby zrobić to w pętli, ale po zapoznaniu się z formułami pętli w mysql, nadal jestem w kropce.

Z góry dziękuję za pomoc

P.S Wybaczcie wygląd przykładowej tabeli, ale edytor zjada spacje
trueblue
Spróbuj:
  1. SELECT id,week,day_of_week,start,finish,IF(id<>@id,(SELECT @czas_pracy:=0),0),IF(id<>@id,(SELECT @id:=id),0),(@czas_pracy:=TIME_TO_SEC(TIMEDIFF(finish,START))/3600+@czas_pracy) AS czas_pracy FROM work_time,(SELECT @czas_pracy:=0,@id:=0)
Glaser
Otrzymuję błąd
Error Code: 1248. Every derived table must have its own alias
trueblue
  1. SELECT id,week,day_of_week,start,finish,IF(id<>@id,(SELECT @czas_pracy:=0),0),IF(id<>@id,(SELECT @id:=id),0),(@czas_pracy:=TIME_TO_SEC(TIMEDIFF(finish,START))/3600+@czas_pracy) AS czas_pracy FROM work_time,(SELECT @czas_pracy:=0,@id:=0) AS tmp
Glaser
Dziękuję za odpowiedź, ale niestety nie działa tzn. w każdym wierszu 'czas pracy' wyswietla mi ilosc przepracowanych godzin w danym dniu, jednak nie sumuje tych godzin z góry do dołu. Wygląda to tak (to wiedziałem jak zrobić):

start finish czas pracy
8 16 8
6 16 10
9 19 10

a mi chodziło o to, aby wyglądało tak:
start finish czas pracy