Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [rozkmina] Gra 2D w przeglądarce, zbliżona do PokerStars.com
Forum PHP.pl > Forum > XML, AJAX > AJAX
gdp
Witajcie.

Zastanawiam się nad stworzeniem gry 2D, której funkcjonalność była by zbliżona do klienta PokerStars.com, czyli żadnej "ruchowej akcji", a jedynie po stronie klienta wyświetlane były by różne informacje, praktycznie 95% tekst. Zastanawiam się jak podejść do tematu, gdyż kompletnie nie znam JS, jedynie PHP i proszę o porade czy założenie przyjęte przeze mnie ma sens. Treści będą się zmieniały oczywiście dynamicznie, stąd wybór padł na JS (Ajax). Moje założenie jest następujące:

Cała akcja, fonkcje i działania dzieją się po stronie serwera(PHP)
W przeglądarce gracza:
-treści i wartości dostyczące gry, które mają być wyświetlone pobierają się co <1s jednym zapytaniem
-akcje wprowadzane przez gracza typu naciśnięcie przycisku, zapisanie się do czegoś czy wykonanie jakiejkolwiek innej akcji, to oddzielne zdarzenia, przekazujące dane do PHP

Przeglądarka była by jedynie sterownikiem i displayem w jednym

Zakładając powyższe mógłbym nauczyć się tylko bardzo niewielkiego zakresu JS, aby móc tworzyć tą grę.

Czy ma to sens?

Pozdrawiam serdecznie smile.gif
Damonsson
Cytat(gdp @ 15.10.2014, 19:19:08 ) *
-treści i wartości dostyczące gry, które mają być wyświetlone pobierają się co <1s jednym zapytaniem

Nie stać Cię na tyle serwerów wink.gif
gdp
Cytat(Damonsson @ 15.10.2014, 19:44:24 ) *
Nie stać Cię na tyle serwerów wink.gif



No właśnie, dlatego szukając natrafiłem na pojęcia WebSocket, oraz Pong Polling - tylko że tu są bardzo podzielone opinie, czy ktoś ma doświedczenie jeśli to te metody chodzi?

Mała aktualizacja:


Jestem w trakcie zastanawiania się nad rozwiązaniami, jakie powinienem zastosować aby stworzyć wieloosobową grę karcianą. Jako punkt odniesienia należy przyjąć jakąkolwiek grę karcianą online, np pokerstars.com (aplikacja Windows/Mac OS X), lub gryonline.wp.pl (JAVA)

Założenia i problemy do rozwiązania:

Gra musi być jak najbardziej uniwersalna, uruchamiana w przeglądarce, bez instalacji dodatkowych wtyczek (Flash i JAVA odpada)
Gra musi być wydajna, gdyż (a jak! ;] ) liczę na sukces, czyli duże obciążenie serwera spowodowane bardzo dużą ilością prowadzonych na raz gier (uruchomionych stołów gry)
Rozwiązanie problemu dwustronnej komunikacji SERWER<=>KLIENT
Hosting
Jako że w grze będzie dostępna wirtualna waluta, konieczny jest wysoki poziom bezpieczeństwa
Disconnect Protection

A teraz pytania:

Czy zastosowanie AJAX i ewentualnie HTML 5 + PHP + MySQL będzie dobrym rozwiązaniem?
W jaki sposób rozwiązać problem dwustronnej komunikacji na żywo? WebSocket, Long Polling, czy zwyczajne odświeżanie co 1 sekundę?
Wiadomo że docelowo, wraz ze wzrostem popularności trzeba będzie zainwestować w wydajne maszyny. Lecz na początek i pierwszy okres rozruchowy na czym to odpalić?
W jaki sposób wykrywać rozłączenie gracza, tak aby można było mu doliczyć dodatkowy czas na akcję w grze?

Będę bardzo wdzięczny za wzięcie udziału w dyskusji, odpowiedź na powyższe pytania, oraz być może inne sugestie, o których nie pomyślałem.

Jako, że brakuje mi trochę umiejętności, będę poszukiwał osoby do współpracy przy projekcie, tak że również potencjalnych zainteresowanych zapraszam.

Pozdrawiam! smile.gif
mrc
Na początku kup sobie vps za 50zł, zainstaluj serwery tak jak chcesz i śmigaj.

Bawiłem się wczoraj webSocketami - działa fajnie, szybciej niż ajax. Polecam.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.