Jeżeli ma to być "duża" mapa, to wyświetlaj tylko część. Np.
- wygeneruj za pomocą JS, grid złożony z div'ów
- umieść w jego centru obiekt gracza
- wiedząc na jakich koordynatach znajduje się gracz, w łatwy sposób pobierasz dane mapy z bazy
Przykład:
array('droga.jpg','skala.jpg','skala.jpg','skala.jpg'), array('skala.jpg','droga.jpg','skala.jpg','skala.jpg'), array('skala.jpg','skala.jpg','droga.jpg','skala.jpg'), array('skala.jpg','skala.jpg','droga.jpg','skala.jpg') );
Pozycja gracza to x=1 i y=1 (pamiętaj, że liczysz od 0), a zasięg rysowania mapy jest równy 3 polom. Pobierasz dane mapy dla pól od y=0 do y = 2, oraz od x=0 do x=2. JS tworzysz elementy wewnątrz div'ów np. obrazki. Gdy ruszasz graczem zaciągasz nowe wartości dla mapy, i podmieniasz je wewnątrz div'ów

ps. warto pobrać dodatkowe pola dla mapy powyżej progu rysowania, tak aby "chodzenie" po mapie odbywało się w miarę płynnie (bez czekania na dane z bazy)