barttek23
28.01.2016, 11:44:32
Cześć! Chciałbym na swojej stronie wprowadzić płatności sms ale mam jeden problem. Chodzi mi głównie o to:
ktoś wysyła sms i wprowadza kod na stronie i tutaj pojawia się mój problem - jak wykonać to, żeby np pokazał mu się link do pobrania wybranej rzeczy i żeby aktywny był np 4h od momentu wygenerowania go.
kapslokk
28.01.2016, 11:54:31
Tworzysz link, który zapisujesz np. w bazie danych i ustawiasz do kiedy ma być aktywny. Przy próbie pobrania, sprawdzasz czy link jest aktywny, jeśli jest to wysyłasz plik, jeśli nie to wyświetlasz błąd.
NickOver
28.01.2016, 12:24:42
Zapisuj ip + useragenta i godzinę wpisania kodu do bazy i wysyłaj ciasteczko. Potem przy wejściu sprawdzaj istnieje ciasteczko, jeśli tak to czy zgadza się ip + useragent czy ip + useragent istnieje w bazie i jeśli tak zobacz czy aktualny czas <= czas wpisania kodu + 4h. Jeśli wszystko się zgadza to pokaż userowi to co powinien zobaczyć.
kapslokk
28.01.2016, 12:30:14
A jeśli, ktoś ma np. neostradę i mu się akurat rozłączy, IP się zmieni, to skutecznie mu zablokujesz dostęp.
NickOver
28.01.2016, 13:09:37
No to sam user-agent
Pyton_000
28.01.2016, 13:26:21
A jak jest w pracy a pobiera w domu?
kapslokk
28.01.2016, 13:30:24
Albo mu się zaktualizowała przeglądarka?
lukaskolista
28.01.2016, 16:23:56
kapslokk w zasadzie wyczerpał temat, ale: kody sms mają to do siebie, że są w miarę krótkie, składają się ze znaków alfanumerycznych (co bardzo zawęża pulę możliwych kombinacji) i jak się uprzeć, to można je brute force'm złamać. Możesz dodać mechanizm, który np. po X nieudanych próbach przez ostatnią minutę zablokuje klienta na 5 minut. X może przyjąć wartość 100, raczej nikt szybciej nie przepisze kodów (i tak wychodzi > 1 na sekundę).
Pyton_000
29.01.2016, 09:24:58
Bez sensu.
Wysyłając SMS otrzymujesz kod. Potem ten kod weryfikujesz u dostawcy SMS. Jak nie został wygenerowany to Ci nic nie da bo wywali że nie ma takiego kodu. Ustawiasz sobie u operatora ważność kodu na np. 3 min i tyle w temacie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.