Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]Zmienne dostępne zawsze
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
InfinityDimension
Witam jestem nowy w programowaniu webowym wcześniej coś niecoś majstrowałem w C++
tak więc chcę napisać prostą grę przeglądarkową do tej pory wspólne dane dla graczy(w zasadzie na razie to tylko test klikanie i odklikiwanie tych samych krzyżyków)
przechowywałem w pliku lecz zdaje sobie sprawę że to mało wydajne więc jak zrobić tak żeby dane były w skrypcie i jeśli za pomocą ajaxu
np metodą GET (której aktualnie używam)będą te same w każdym uruchomieniu skryptu a dopiero jeśli ostatni "gracz"się rozłączy to będą zapisywanie w pliku
z kolei jeśli pierwszy gracz przyjdzie to będą z powrotem z pliku ładowane jak się takie zmienne robi?
kapslokk
PHP jest bezstanowy, nie ma możliwości stworzenia takich zmiennych, musisz je gdzieś utrwalać, żebyś mógł je przekazywać pomiędzy użytkownikami.
InfinityDimension
To gdzie je mogę przykładowo utrwalić? Jakie mam możliwości?
Byłbym wdzięczny za podanie jak największej liczby możliwości
kapslokk
Dowolna baza danych / pliki. Dodatkowo możesz przechowywać równolegle np w memcached i bazie danych.
InfinityDimension
Co to jest memcached? jakie największe dane mogę przechowywać w MySQL?
I czy jest opcja aby w wymienionej bazie danych wszystko było w ramie serwera?
kapslokk
https://pl.wikipedia.org/wiki/Memcached

Jakie największe dane w mysql? Nie wiem, szukaj w google

I czy jest opcja aby w wymienionej bazie danych wszystko było w ramie serwera?
Czyli że wszystkie usługi na jednym serwerze? Nie ma problemu.

@edit
Oczywiście memcached podałem jako prosty przykład smile.gif Redis byłby nawet lepszy smile.gif
InfinityDimension
Zastanawiam się tylko czy to się da zrobić na serwerze który wykupiłem za 60 zł z domeną
kapslokk