Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: przesyłanie danych z insert do SELECT WHERE
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > MySQL
Gabi12
Proszę o pomoc

Jestem nowy na forum i początkującym w PHP i SQL.

Mam formularz w którym jest parę pól insert do wpisywania danych, następnie dane przesyłane są metodą post do zapytania SELECT. np Imię, Nazwisko, Stanowisko
Jak chcę znaleźć dane zawierające np imię i nazwisko bez podania stanowiska zapytanie uznaje stanowisko za puste i nie podaje prawidłowego wyniku.

Podpowiedzcie czy jest możliwość podania instrukcji warunkowej sprawdzającej czy pole jest puste lub innego rozwiązania problemu.
Oczywiście dopuszczam by nie były wszystkie pola wypełnione i instrukcja powinna zmieniać zapytanie.
Myślałem o sprawdzeniu za pomocą if empty i podaniu różnych poleceń SELECT. przy 3 zmiennych jest to do ogarnięcia przy 20 to już jest niezła zabawa a znając życie jest prostsze rozwiązanie.

SELECT `Imie`, `Nazwisko`, `Stanowisko` FROM `pracownicy` WHERE `Imie` LIKE :imie and Nazwisko LIKE :nazwisko and Stanowisko LIKE :stanowisko
viking
Dobrze kombinujesz. Możesz zawsze hurtem usunąć z tablicy post puste pola.
Gabi12
Rozwiązałam problem sprawdzając czy dana jest pusta i jeśli tak przypisuję jej wartość "%" i wyszukuje mi wszystkie pola.
nospor
Twoje rozwiazanie to jedno z gorszych. TEraz zmuszasz baze do niepotrznych i ciezkich obliczen.
Takie rzeczy sie robi na zasadzie nie dodawania do zapytania tego, czego nie chcesz. Tu masz przyklad jak to sie robi poprawnie

http://nospor.pl/wyszukiwarka-zapytanie-za...d-warunkow.html
Gabi12
Niestety mam kolejny problem

`imie` LIKE "%" OR `imie` IS NULL

PDO: `imie` LIKE :imie OR `imie` IS NULL

Muszę w zapytaniu dodać coś takiego gdzie jak imie = "%" wtedy jest NULL a jak inna wartość to IS NULL
jak zapisuję PDO tak"

PDO: `imie` LIKE :imie OR `imie` IS :imie_null

gdzie za imie_null wstawiam wartość "NULL" lub "NOT NULL" pojawia się bład PDO