Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Podłączanie do bazy danych MSSQL z PHP
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > Microsoft SQL Server / MSDE
Rafał B
Witam serdecznie
Mam pewien problem z podłączeniem się do bazy MSSQL z poziomu php. Jest to baza programu do obsługi firmy. Problem wygląda tak, że mam lokalnie uruchomiony serwer ale nie na localhost tylko np. \\SERWER\CDN_OPTIMA. Nie mogę w żaden sposób wykonać podłaczenia do bazy. Jeżeli skonfiguruje żródło ODBC to przez funkcje ODBC jestem w stanie się normalnie podłączyć i odczytać jakąś tabelę. Wolałbym jednak wykorzystywać operacje bezpośrednio na bazie. Jestem początkujący i nie moge sobie z tym poradzić. Prosze o jakieś sugestie
SongoQ
Musisz podac host (adres ip) wtedy powinienies sie polaczyc.
No1B
sam adres ip nie wystarczy. w mssql'u wystepuja takze tzw. instancje (rownolegle "serwery" w obrebie tego samego komputera/serwera) - u Ciebie 'CDN_OPTIMA'. Wazne jest w jaki sposob laczysz sie z serwerem. Czy poprzez protokol Named Pipe, czy moze TCP/IP.
Oczywiscie lepszy, nowszy i wydajniejszy jest TCP/IP. Sprawdz.
Najprawdopodobniej u Ciebie pierwszy jest Named Pipe. Uruchom "Client Network Utility" (w uruchom wpisz cliconfg.exe) i ustaw TCP/IP. Dobrze jest tez to ustawic po stronie serwera (odpowiednio Server Network Utility) na okreslonej instancji.

Jesli bedziesz mial z tym problemy - daj znac - pomozemy.

Pozdrawiam
Rafał B
Sprawdziłem w "Client Network Utility" i mam włączone Named Pipe i TCP/IP w zakładce alias mam dwa aliasy do protokołu TCP/IP,
1. Alias serwera: ATHLON i nazwa serwera ATHLON\CDN_OPTIMA
2. Alias serwera: ATHLON\CDN_OPTIMA i nazwa serwera ATHLON\CDN_OPTIMA
Jak próbuje dodać dodać jeszcze jeden np. Alias serwera localhost i nazwa serwera: ATHLON lub IP np. 192.168.0.1 czy 127.0.0.1 to dalej nie mogę połączyć się z serwerem z poziomu php. Mam komunikat "Nie można połączyć"