Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dzienniczek ucznia w php i MySQL
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych
jaceknasierowski
Witam wszystkich!
Mam problem. Jestem początkujący w php i mysql. Chcę stworzyć internetowy dzienniczek ucznia. Jednak nie wiem, jak rozpocząć stworzenie takiego skryptu. Próbowałem w necie wyszukać coś podobnego, jednak bez rezultatu. Chciałbym mieć 10 przedmiotów:polski, niemiecki, historia, wos, chemia, fizyka, matematyka, wf, informatyka, muzyka. Jak stworzyć tabele i zapytanie i wyświetlanie wyników. Stworzenie takiego skryptu jest niby proste,ale jakoś się w tym pogubiłem. Skrypt ten powinien mieć prosty panel sterowania (admina) do edycji nazwisk, przedmiotów, ocen. Oraz system logowania uczniów do bazy. Byłbym bardzo wdzieczny programistom za pomoc. Pozdrawiam
Legro
Misisz sobie stworzyc nowa baze danych a w niej np. takie tabele: przedmioty, users etc.

Przykładowe zapytanie to tabeli przedmioty:

1. CREATE TABLE `przedmioty` (
  2. `polski` VARCHAR( 20 ) NOT NULL ,
  3. `matematyka` VARCHAR( 20 ) NOT NULL ,
  4. `historia` VARCHAR( 20 ) NOT NULL ,
  5. );

Dodajesz potem nowe linijki..

Tabela users podobna:

1. CREATE TABLE `users` (
  2. `id` INT( 10 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT ,
  3. `nazwa` VARCHAR( 60 ) NOT NULL ,
  4. `haslo` TEXT NOT NULL ,
  5. PRIMARY KEY ( `id` )
  6. );

I dodajesz nowe linijki..

Jak chcesz cos odebrac z bazy przez php to robisz np tak:

1. <?php
  2. $zapytanie = (&#092;"SELECT * FROM nazwa_tabeli WHERE cos = cos\");
  3. ?>

i tu petle robisz

poczytaj manual i jakies kursy mysql :/

Cytat
Jednak nie wiem, jak rozpocząć stworzenie takiego skryptu.

poczytac manual i jakies kursy mysql... zaczac od stworzenia tabel i tworzenia funkcji.. potem jak wiesz cos o php to pojdzie łatwo winksmiley.jpg

jak chcesz np. zrobic rejestracje userow to mozesz to w funkcji zrobic i na sesjach np. podam przyklad funkcji:

1. <?php
  2.  
  3. function register() {
  4.