Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MySQL] Warning: mysql_num_rows():
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Gnomik
Witam.
Jestem raczej początkującym php'owcem, i poszerzając swoją wiedzę natrafiłem na pewien problem, którego w żaden znany mi sposób rozwiązać nie mogę. Problem ten brzmi...:

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/uchciak/public_html/sesja/sesja.php on line 37

Tak więc zaglądam do kodu który naskrobałem i odczytuję:

1. <?php
  2. if($_POST['name']!='' && $_POST['pass']!='') {
  3. $command = "SELECT * FROM users WHERE name='".$_POST['name']."' AND pass='".$_POST['pass']."'";
  4. $result = mysql_query($command);
  5. $check = mysql_num_rows($command);
  6. ?>

Oczywiście linia 37 to ostatnia w tym fragmencie kodu. Kierowany doświadczeniem - krótkim bo krótkim ale lepszym niż jego brak, zastosowałem konstrukcję:

1. <?php
  2. $check = mysql_num_rows($command)
  3. ?>

Zaskoczenie moje wielkie bylo gdy w miejscu oczekiwanego komunikatu znalazłem... właśnie - nic. Dalej tylko ten Warning. Jak rozumiem funkcja mysql_error() zwróciła ciąg pusty. I to jest właśnie moment w którym mój mózg zaczyna skrzypieć bo za żadne skarby świata nie potrafię dojść do przyczyny.

Przetestowałem funkcję mysql_num_rows() na krótszym i o wiele prostszym przykładzie (korzystającym jednak z tych samych zmiennych, tej samej bazy i tego samego nawet zapytania) - i działa jak na dobrze napisany kod przystało.

Poprostu zgroza...

Pozdrawiam,
Gnomik

--
Poprawienie bbcode
SongoQ
dr_bonzo
Nie zgroza tylko nieuwaga/nieznajomosc-manuala-na-pamiec tongue.gif

1. <?php
  2. $command = "SELECT * FROM users WHERE name='".$_POST['name']."' AND pass='".$_POST['pass']."'";
  3. $result = mysql_query($command);
  4. $check = mysql_num_rows($result); // <<<<<<< nie $command tylko $result
  5. ?>

PS. prawidlowe BBcode to [ php ], nie [ code ]
Gnomik