Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: excel --> mysql
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > MySQL
Arek00
na forum znalazłem kilka opisów jak to zrobić poprzez php ale jestem początkujący i nie mogę sobie z tym poradzić. w sieci znalazłem gotowe programy które z excela importują do mysql ale wszystkie były płatne... czy ktoś zna taki darmowy program?

chodzi mi o coś w tym stylu ale darmowy:

http://www.sqlmanager.net/en/products/mysql/dataimport

ewentualnie czy mogę prosić o opis dla początkującego jak to zrobić za pomocą skryptu?
mhs
Witam,

Podam Ci ogólny schemat jak to zrobić - przynajmniej jeden ze sposobów.

1) Mając dane w excelu możesz wyeksportować je do pliku csv. Rzecz prosta.
2) Plik csv to zwykły plik tekstowy rozdzielony średnikami. Musisz teraz z poziomu php odczytać dany plik (czyli kłania się Ci znajomość obsługi plików w php).
3) Jeżeli to będziesz potrafił następnie musisz:
a) jak już wcześniej napisałem odczytać zawartość pliku linia po linii
cool.gif dokonać rozdzielenia danego wiersza na kolumny (tutaj przychodzi Ci z pomocą średnik jako znak rozdzielający)
c) przygotować sobie zapytanie SQL czyli zwykły INSERT
cool.gif (mając wcześniej nawiązane połączenia z serwerem MySQL) wysłać zapytanie do bazy danych.

Taki jest ogólny przepis na rozwiązanie Twojego problemu. Dokładniejsze informacje znajdziesz w różnych częściach manuala php, kursach on-line. W razie problemów pisz, w miarę możliwości postaram się odpowiedzieć.

PS. Można to zrobić prościej - bez skryptu php. Możesz podobnie jak wcześniej wyeksportować plik do CSV, a następnie z klienta mysql przygotować odpowiednie zapytanie z wykorzystaniem LOAD DATA INFILE.
sobstel
Cytat(mhs @ 2005-11-17 23:45:57)
a) jak już wcześniej napisałem odczytać zawartość pliku linia po linii

ja tylko dodam ze w tym punkcie mozna wykorzystac funkcje fgetcsv" title="Zobacz w manualu php" target="_manual
FiDO