Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Unikalne numery
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
xMateo
Witam serdecznie jestem zupełnie początkujący w tej dziedzinie nauki (bardziej lubuję się w grafice )

Mam w pewnym tutorialu dzięki któremu mogę wykonać system komentarzy powiedziane na samym początku:
Cytat
ZAkładamy ze niusy zdjecia artykuły mają swoje unikalne numery, te nr. są istotne bo musisz je w jakiś sposób zidentyfikować rekord który będzie komentowany
<a href="komentuj.php?nr=123">dodaj komentarz</a>

No i właśnie guzik prawda ponieważ u mnie np. galeria zdjęć znajduje sie na podstronie moje_prace.php i nie ma tam zadnych powiązań z MySql. Jak nadac te numery czy może mi ktoś to w prosty sposób objaśnić ? withstupidsmiley.gif
Cienki1980
A co będziesz chciał zrobić questionmark.gif?
System newsów questionmark.gif
Będziesz musiał je gdzieś przechowywać, a co za tym idzie jakoś je numerować.
cornholio666
Zrob pole id w tabeli news. Pole to musi byc typu auto_increment co znaczy ze po dodaniu kazdego newsa, w pole id zostanie wpisana unikalna wartosc do tego rekordu
xMateo
poprawiłem już przepraszam chodzi o system komentarzy do zdjęć

no właśnie ale samo z siebie się nie doda a ja nie mam pojęcia jak to zrobic :/
Cienki1980
Skoro chcesz zrobić system komentarzy do zdjęć .. musisz je gdzieś przechowywać ( komentarze ). Stwórz więc baze danych, gdzie będziesz zapisywal informacje o zdjęciach, co da Ci unikalne numery dla każdego zdjęcia oraz tabele gdzie będziesz zapisywał komentarze do zdjęć.

Wszystko odpowiednio połączone w bazie danych.
cornholio666
Może pierwsze dowiedz sie co to jest baza danych, jak się z nią łączy, w jaki sposób przechowuje sie dane, jak sie jej pobiera, jak kasuje i jak edytuje. Później możesz pomyśleć nad systemem komentarzy.
xMateo
to to wiem chodzi mi o to jak nadać te nr. ? do kazdego ze zdjęć
A w ten sposób mi nie pomagasz a mi na tym zależy sad.gif

Stworzyłem tabele

1. CREATE TABLE komentarze (