Witam wszystkich serdecznie,

Nie wiedziałem do jakiego działu to wrzucić szczerze mówiąc smile.gif

Chciałbym przedstawić nasze najnowsze dzieło, a jest nim system CRM Bil Business Manager.
System ten jest w wersji beta, więc jakiekolwiek błędy proszę zgłaszać na michal@bilsoftware.com .

Strona domowa:
http://www.bilsoftware.com/bbm/
Link do pobrania:
http://www.bilsoftware.com/download-p11.html

System ten działa pod PHP4, jedyna funkcja wymagająca PHP5 to generowanie PDF, ale pewnie nie wszystkim to będzie potrzebne. Skrypt został napisany obiektowo, jednak w taki sposób, aby nie było z nim problemów z PHP4, więc o private, public itd. możecie sobie pomarzyć smile.gif Niemniej jednak pisaliśmy go jak najbardziej optymalnie. Jestem świadomy tego, że nie wszystkie części kodu są zrobione na tip top, ale chyba nie jest najgorzej - zostawiam to do Waszej opinii (wszystkie opinie mile widziane). Przeznaczony on jest do zarządzania firmą, więc sugeruję używać na localhoście. Nie powinno być problemów z obsługą innych baz, domyślnie pracuje z MySQL, ale w API wystarczy praktycznie zmienić prefiksy funkcji i będzie grało. CRM nie ma systemu szablonów do panelu administracji, ale nie jest to HTML w funkcjach echo, więc przerobić jest łatwo. Jest za to parsowany jeden główny szablon. Na dzień dzisiejszy tak zostanie. Wersja beta nie ma instalatora i nie wiem czy warto go pisać, gdyż instalacja jest prosta.

Skrypt jest na licencji GNU/GPL, jedynym ograniczeniem w jego korzystaniu jest pozostawienie komentarza w plikach. Modyfikacje i tworzenie forków są oczywiście dozwolone i tutaj też należy pozostawić komentarz w plikach.

INSTALACJA

1. Należy stworzyć bazę danych lub użyć już istniejącą, podać jej dane w pliku "config.php".
2. Należy wkleić zawartość pliku "struktura.sql" do pola wykonującego zapytanie SQL w phpMyAdmin lub samodzielnie wykonać te zapytanie.
3. Należy dodać głównego administratora, w tym celu trzeba dodać pozycję do tabeli `crm_users`:

ID: id głównego administratora, domyślnie powinna to być liczba 1 i taka jest zalecana
LOGIN: login głównego administratora
PASS: hasło głównego administratora, należy podać HASH MD5 HASŁA (w tym celu wystarczy zhashować je funkcją md5() lub przy pomocy jakiegoś narzędzia online, np. http://scriptserver.mainframe8.com/md5.php)

4. Należy nadać CHMOD 777 na folder "upload"

Po tych operacjach system jest zainstalowany i można z niego korzystać wywołując plik index.php na serwerze.


OPIS TECHNICZNY MOŻLIWOŚCI

- Dodawanie dodatkowych administratorów
- Dodawanie/edycja/usuwanie rachunków
- Kwota netto
- VAT, na podstawie którego wyliczany jest koszt brutto
- Podliczanie rachunków w tym tygodniu, w tym miesiącu i w tym roku
- Zestawienia względem 12 ostatnich tygodni, 12 ostatnich miesięcy, 10 ostatnich lat
- Generowanie faktu w PDF na podstawie rachunku, gdzie układ zachowany ma być jak na fakturze + dynamiczne logo uploadowane - DZIAŁA TYLKO Z PHP5 I NALEŻY TO SOBIE SKONFIGUROWAĆ W PLIKU admin.php
- Statystyki pokazywane za pomocą diagramów (autorem jest Adrian Świętoń, pracuje ze mną)
- Dodawanie/edycja/usuwanie opłat netto, brutto (z vat)
- Termin do zapłacenia na odpowiedniej stronie w tym tygodniu wraz z kwotą i podliczoną kwotą wszystkich opłat w tym tygodniu
- Dodawanie/edycja/usuwanie klientów
- Każdy klient = Imię, nazwisko, firma, adres, telefon, www/mail
- Wyświetlanie klientów na odpowiedniej podstronie wg alfabetu
- Dodawanie/edycja/usuwanie zleceń wybranego klienta
- Ustalanie tytułu, kwoty netto, brutto (z vat) oraz opisu
- Na odpowiedniej podstronie wyświetlanie wszystkich zleceń w tym miesiącu
- Statystyki pokazywane za pomocą diagramów
- Odpowiednia podstrona archiwum podzielona na zlecenia, opłaty, rachunki, gdzie pokazywane są wszystkie zlecenia sprzed miesiąca, opłaty i rachunki sprzed tygodnia podzielone na miesiące

Mini dokumentacja jest w pliku tekstowym w paczce.

Pozdrawiam,
Michał Gacki
www.bilsoftware.com