Witam wszystkich serdecznie,
Nie wiedziałem do jakiego działu to wrzucić szczerze mówiąc
Chciałbym przedstawić nasze najnowsze dzieło, a jest nim system CRM Bil Business Manager.
System ten jest w wersji beta, więc jakiekolwiek błędy proszę zgłaszać na michal@bilsoftware.com .
Strona domowa:
http://www.bilsoftware.com/bbm/
Link do pobrania:
http://www.bilsoftware.com/download-p11.html
System ten działa pod PHP4, jedyna funkcja wymagająca PHP5 to generowanie PDF, ale pewnie nie wszystkim to będzie potrzebne. Skrypt został napisany obiektowo, jednak w taki sposób, aby nie było z nim problemów z PHP4, więc o private, public itd. możecie sobie pomarzyć Niemniej jednak pisaliśmy go jak najbardziej optymalnie. Jestem świadomy tego, że nie wszystkie części kodu są zrobione na tip top, ale chyba nie jest najgorzej - zostawiam to do Waszej opinii (wszystkie opinie mile widziane). Przeznaczony on jest do zarządzania firmą, więc sugeruję używać na localhoście. Nie powinno być problemów z obsługą innych baz, domyślnie pracuje z MySQL, ale w API wystarczy praktycznie zmienić prefiksy funkcji i będzie grało. CRM nie ma systemu szablonów do panelu administracji, ale nie jest to HTML w funkcjach echo, więc przerobić jest łatwo. Jest za to parsowany jeden główny szablon. Na dzień dzisiejszy tak zostanie. Wersja beta nie ma instalatora i nie wiem czy warto go pisać, gdyż instalacja jest prosta.
Skrypt jest na licencji GNU/GPL, jedynym ograniczeniem w jego korzystaniu jest pozostawienie komentarza w plikach. Modyfikacje i tworzenie forków są oczywiście dozwolone i tutaj też należy pozostawić komentarz w plikach.
INSTALACJA
1. Należy stworzyć bazę danych lub użyć już istniejącą, podać jej dane w pliku "config.php".
2. Należy wkleić zawartość pliku "struktura.sql" do pola wykonującego zapytanie SQL w phpMyAdmin lub samodzielnie wykonać te zapytanie.
3. Należy dodać głównego administratora, w tym celu trzeba dodać pozycję do tabeli `crm_users`:
ID: id głównego administratora, domyślnie powinna to być liczba 1 i taka jest zalecana
LOGIN: login głównego administratora
PASS: hasło głównego administratora, należy podać HASH MD5 HASŁA (w tym celu wystarczy zhashować je funkcją md5() lub przy pomocy jakiegoś narzędzia online, np. http://scriptserver.mainframe8.com/md5.php)
4. Należy nadać CHMOD 777 na folder "upload"
Po tych operacjach system jest zainstalowany i można z niego korzystać wywołując plik index.php na serwerze.
OPIS TECHNICZNY MOŻLIWOŚCI
- Dodawanie dodatkowych administratorów
- Dodawanie/edycja/usuwanie rachunków
- Kwota netto
- VAT, na podstawie którego wyliczany jest koszt brutto
- Podliczanie rachunków w tym tygodniu, w tym miesiącu i w tym roku
- Zestawienia względem 12 ostatnich tygodni, 12 ostatnich miesięcy, 10 ostatnich lat
- Generowanie faktu w PDF na podstawie rachunku, gdzie układ zachowany ma być jak na fakturze + dynamiczne logo uploadowane - DZIAŁA TYLKO Z PHP5 I NALEŻY TO SOBIE SKONFIGUROWAĆ W PLIKU admin.php
- Statystyki pokazywane za pomocą diagramów (autorem jest Adrian Świętoń, pracuje ze mną)
- Dodawanie/edycja/usuwanie opłat netto, brutto (z vat)
- Termin do zapłacenia na odpowiedniej stronie w tym tygodniu wraz z kwotą i podliczoną kwotą wszystkich opłat w tym tygodniu
- Dodawanie/edycja/usuwanie klientów
- Każdy klient = Imię, nazwisko, firma, adres, telefon, www/mail
- Wyświetlanie klientów na odpowiedniej podstronie wg alfabetu
- Dodawanie/edycja/usuwanie zleceń wybranego klienta
- Ustalanie tytułu, kwoty netto, brutto (z vat) oraz opisu
- Na odpowiedniej podstronie wyświetlanie wszystkich zleceń w tym miesiącu
- Statystyki pokazywane za pomocą diagramów
- Odpowiednia podstrona archiwum podzielona na zlecenia, opłaty, rachunki, gdzie pokazywane są wszystkie zlecenia sprzed miesiąca, opłaty i rachunki sprzed tygodnia podzielone na miesiące
Mini dokumentacja jest w pliku tekstowym w paczce.
Pozdrawiam,
Michał Gacki
www.bilsoftware.com