Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [php/sql]od czego zacząć/prosze o pomoc
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
kozioł
Witam ,

jestem w kropce , od tygodnia studiuję ksiązkę" PHP5,APACHE i MySQL od podstaw"

jeste dość gruba :-) , pisze juz pierwsze skrypty , lecz to dopiero raczkowanie.Nie miałem styczności z HTML-em wcześniej a niz PHP .Choć jestem informatykiem nie była to moja specjalizacja. No i ostatnio dostałem zadanie od szefów. Jako że od dłuższego czasu zajmuje sie bazami danych w pracy(ACCESS) ,to szefowie wymyślili że mam zrobic taka aplikacje do której użytkownik będzie się logował , po zalogowaniu zobaczy tylko swoje bazy danych które ja wcześniej udostepnie na serwerze i będzie je mógł pobrać.

Mam ok 60 użytkowników podzielonych na 30 grup.

i tu moje pytanie.

Jak nalepiej zaprojektować taką aplikacje w PHP , oczywiście w połączeniu z SQL-em ?.

Czy można zrobić tak aby po zalogowaniu z odpowiednim loginem na stronie pawiały się bazy przeznaczone dla danego użytkownika a inne były pomijane?. Oraz jak zrobić formularze w PHP aby były np kolorowe a nie czarnobiałe ale to juz kosmetyka.

To na początek , chcę zacząć i prooszę Was o wskazówki , oczywiście książkę studiuję dalej. Niechcę za bardzo sciągać na ślepo skryptów których nie będę rozumiał.

cierpliwości mi nie brakuje , ale nie wiem jak z moimi szefami :-)

pozdrawiam

Krzysztof
conip
może tak?

dodać nową tabele do danej bazy która by określała jaki użytkownik ma prawo wglądu?

albo oddzielną bazę danych użytkowników, w której by były informacje do jakich baz danych ma on dostęp?

ale to oczywiście tylko gdybanie moje winksmiley.jpg

pozdrawiam
uli
Cóż, jeśli to ma być na php + mysql to chyba tak (osobiście bym polecał przy tego typu problemie vb + dot.net):

1 tabela - uprawnienia grup,
2 tabela - przypisanie userów do grup
następne tabele - właściwe informacje.