Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [php]Skrypt do generowania wykresu, grafu - generowanie grafiki
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
makos
Witam! Jestem początkujący użytkownik PHP, nawet bardzo początkujący. Nie ukrywam że potrzebuje profesjonalnej pomocy. Myśle że to forum mi pomoże smile.gif nawet najmniejsza informacja to dla mnie skarb.

O co chodzi?

Muszę wykonać skrypt PHP generujący grafikę (.png, .jpg) do reprezentacji grafu przy czym cała rzecz polega na wykonaniu skryptu lub kilku skryptów spełniających następujące warunki:
• skrypt powinien być uniwersalny tzn. powinien umożliwiać wyświetlanie grafiki dla różnej liczby węzłów. Przykład na rysunku przedstawia 9 węzłów – każdy węzeł musi być zmienną jak już opisałem.
• oprócz powyższych założeń najlepiej byłoby opracować jakiś algorytm, działający na utworzonej tablicy, aby węzły ustawiał w taki sposób żeby było jak najmniej przecinających się linii np. algorytm genetyczny (ewolucyjny)

przyklad grafu: http://img341.imageshack.us/my.php?image=grafgn7.jpg

Graf ten służy do graficznego reprezentowania zależności pomiędzy występującymi węzłami S1÷S9 (przykładowa ilość węzłów – na rysunku elipsy). Strzałki oznaczają relacje międzywęzłowe np. S4 jest zależne od S1 itd. W każdym węźle oprócz nazwy (S1, S2…) jest wyświetlona wartość procentowa prawdopodobieństwa, która powinna być przypisana również jako wartość zmiennej. Przy pisaniu skryptu nie przejmować się wartością jaka ma być wyświetlona – grunt że będzie można wyświetlić jej wartość jako wartość zmiennej np. zapisaną w samym kodzie skryptu. Postać graficzna węzłów może być dowolna okrąg, elipsa, prostokąt, kwadrat itp. Im prostsza postać tym lepiej, gdyż przy większej ilości węzłów przedstawienie sieci może zaciemniać obraz.