Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [CSS]Aktywny przycisk w CSS
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
joel-1
Witam!
Jestem początkującym w zakresie CSS. Mam pewien problem kiedyś stworzyłem taki kod który mi śmigał bez żadnych problemów. Dzisiaj chciałem go użyć ale nie działa. Bardzo proszę o pomoc co jest nie tak. Dodam jeszcze że przeglądarka wie że plik trzeba pobrać ale nie wyświetla go.

Kod styli:

Kod
#menu_newsy {
         display: block;
         width:118;
         height:53;
         background: url('images/4.jpg') no-repeat;
         border: 0px;
}

#menu_newsy:hover {
         background-position: 0 -53px;
}

A do skryptu odnoszę się takim kodem:

Kod
<a id="menu_newsy" href="www.xxx.pl"></a>

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Kshyhoo
background-position: 0 -53px;

Jaki masz wymiar tego obrazka? -53px oznacza, że przesuwasz o 53px wyświetlanie...
mmica
Hey ;]
Przede wszystkim w stylach nie podałeś jednostek przy wysokości oraz szerokości (np. px).

U mnie taki kod działa bez problemu (oczywiście zależy co ma znaczyć "działa"):
  1. #menu_newsy {
  2. display: block;
  3. width:118px;
  4. height:53px;
  5. background: red;
  6. border: 0px;
  7. }
  8.  
  9. #menu_newsy:hover {
  10. background-position: 0 -53px;
  11. }
  12. <a id="menu_newsy" href="www.xxx.pl"></a>

W linii 6. zamieniłem tło obrazkowe na kolor. Przeglądarka wypisuje na ekran czerwony klikalny prostokąt, prowadzący do "www.xxx.pl".

Nie rozumiem tylko jaki plik ma pobrać przeglądarka, a potem go wyświetlić. Nie jest też dla mnie jasne do jakiego skryptu chcesz się odnieść (miałeś na myśli style?).

Pozdrawiam,
mmica
thek
zobacz dokładnie czego ci brakuje w definicji menu_newsy przy definicji background, by móc się cieszyć z możliwości CSS sprites. Brak Ci sprecyzowania pozycji początkowej obrazka.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.