Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MySQL][PHP] listy rozwijane i zapis do MySQL
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
krzych0
Witajcie,

Szef delikatnie mnie przekonał do napisania małego systemu który ma pomagać w zarządzaniu projektami w firmie. Z phpem do niedawna nie miałem nic wspólnego więc jestem baaaardzo początkujący.

Poniżej wklejam fragment kodu który jest działającą listą rozwijaną, wyświetlają się firmy przechowywane w tabeli firma, cały mój problem polega na zapisaniu wyboru użytkownika do tabeli zlecenia.

1. <td>
  2. Nazwa firmy : </td>
  3. <td class="nazwa">
  4.  
  5. <?php
  6. $polaczenie = @mysql_connect('localhost', 'root', 'tablica11')
  7. or die('Brak połączenia z serwerem mysql. Błąd: '.mysql_error());
  8. $db = @mysql_select_db('enigma', $polaczenie)
  9. or die('Nie mogę połączyć się z bazą danych. Błąd: '.mysql_error());
  10. $query="SELECT * FROM firma";
  11.  
  12. /* You can add order by clause to the sql statement if the names are to be displayed in alphabetical order */
  13.  
  14. $result = mysql_query ($query);
  15. echo "<select name=firma value=''>Wybierz firme</option>";
  16. // printing the list box select command
  17.  
  18. while($nt=mysql_fetch_array($result))
  19. { //Array or records stored in $nt
  20. echo "<option value=$nt[firmaid]>$nt[firma]</option>";
  21. /* Option values are added by looping through the array */
  22. }
  23. echo "</select>";// Closing of list box
  24. ?>
  25. </td>

Kolejnym problemem który napotkałem to stworzenie 2 listy rozwijanych które będą od siebie zależne, widzę to tak wybieram z listy 1 firmę, później z listy 2 wybieram zlecenie i te 2 wybory lądują do 3 tabeli która odpowiada za sprawdzanie postępu rozwoju projektów.

Nie oczekuje napisania tego skryptu za mnie, proszę o wskazówki ewentualnie jakiś manual... szukam informacji od 2 dni i niestety nic nie mogę znaleźć.
strife
Cytat