Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Problem Z Formularzami
Forum PHP.pl > Forum > Serwery WWW > Apache
podi
Jestem calkowicie nowy w dziedzinie php.
Zainstalowalem Apacza 2 pod winxp, php4, mysql (udalo sie skonfigurowac) smile.gif no i zabralem sie za przyklady. No i tutaj pojawia sie problem... dotyczy on formularzy osadzonych nawet w czystym htmlu. Otoz, gdy napisze taki prosty formularz:

[HTML]<form action=dodaj_dane.php method="post">
Imie:<br>
<input type=text name="imie" size=30><br>
Nazwisko: <br>
<input type=text name="nazwisko" size=30><br>

<input type=submit value=dodaj><br>
</form>[/HTML]

to sie wyswietla wszystko ok. Natomiast, gdy dodaje cudzyslow do value="dodaj" to juz strona sie nie wyswietla:( Oczywiscie tylko gdy odpalam przez localhost/8/dodaj.html . Gdy odpalam prosto ze sciezki to oczywiscie wszystko ladnie chodzi. Ten problem mi sie pokazuje czesto i w roznych miejscach. Po prostu musze czasem usunac jakis cudzyslow w danej wartosci zeby laskawie poszlo:( Prosze o pomoc, bo mnie to denerwuje, bo np. jak mam przekazac wartosc "Jan Nowak" skoro nie mozna uzyc cudzyslowiu?
Vertical
Nie zapominaj o cudzysłowach! Nie możesz ich pisać tylko wtedy, kiedy piszesz adres strony. Musisz też nadać imię submit'owi. Spróbuj napisać to tak:
  1. <form action="dodaj_dane.php" method="post">
  2. Imie:<br>
  3. <input type="text" name="imie" size=30><br>
  4. Nazwisko: <br>
  5. <input type="text" name="nazwisko" size=30><br>
  6. <input type="submit" name="submit" value="dodaj"><br>
  7. </form>

Wtedy, jeśli chcesz zrobić, żeby w pliku "dodaj_dane.php" wyświetliły się dane ze skryptu powyżej, zawartość "dodaj_dane.php" powinna mieć treść:
  1. <?php
  2. //definicja zmiennych;
  3. $imie = $_POST['imie'];
  4. $nazwisko = $_POST['nazwisko'];
  5. $submit = $_POST['submit'];
  6. if(isset($submit)):
  7. print(&#092;"Imie: <b>$imie</b>n\");
  8. print(&#092;"Nazwisko: <b>$nazwisko</b>n\");
  9. endif;
  10.  
  11. ?>

cool.gif
podi