Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: ORBX.js - jak to działa?
Forum PHP.pl > Forum > Po stronie przeglądarki > JavaScript
look997
Jak działa ORBX.js? Jest to kodek, ale jak to działa w samym JS?
JS robi to samo co np. vp8 od Google albo H.264? Jeśli tak to czy da się zakodowany tym kodekiem plik pobrać na dysk?
Wydaje się to niemożliwe.

Jeśli działa inaczej, to jak?
Pobiera niezakodowane obrazki i dźwięk i je odtwarza tak jakby to był to film? Wtedy potrzebny byłby wielki transfer.
lukasz1985
Orbx to algorytm dekodujący korzystający tylko z JavaScript.
Tak - JS robi to samo co vp8 czy H.264. Tak, plik zakodowany tym kodekiem da się pobrać na dysk.

Natomiast działa to w ten sposób, że dane zakodowane znajdują się po stronie serwera. Potrzebny jest streaming z serwera do przeglądarki - w tym celu najlepiej byłoby chyba wykorzystać WebSockets.

ORBX.js korzysta z WebGL, bez niego nie ma żadnej możliwości dekodowania źródła danych. Prawdopobnie jest to po prostu shader GLSL tylko znacznie rozbudowany plus jakieś - pewnie dość proste API.

Poza tym ORBX.js to nie tylko filmy, rzecz polega na tym, że wszelkie obliczenia mogą być wykonywane po stronie serwera, i przesyłane do klienta w formie zakodowanej. Można więc urządzić dwustronną komunikację.

Tutaj jest ciekawy przykład: https://brendaneich.com/2013/05/today-i-saw-the-future/

Na tym filmiku - wejście (czyli informacje np z klawiatury, myszy) są przekazywane do serwera, serwer odbiera te dane, oblicza wyjście, i przesyła obraz zakodowany algorytmem kodującym ORBX.js.

Z tego co widać na filmiku - serwer zajmuje się renderowaniem obrazu trójwymiarowego w czasie rzeczywistym w 3DSMAX i dane wracają do klienta.

Jest to o tyle użyteczne, że każdy komputer, podłączony do serwera nie zajmuje się obliczeniami sam, musi mieć jedynie połączenie, które umożliwia przesyłanie danych z odpowiednią przepustowością.

Można by było więc na bardzo słabym komputerze zagrać w najnowsze gry, bo przetwarzaniem danych zajmuje się w całości serwer, klient tylko wysyła dane wejścia i odbiera i dekoduje obraz (co jest relatywnie mało wymagające dla karty graficznej). Należy pamiętać, że ten ORBX.js korzysta z GPU, a nie CPU. Potrzebna jest prawdopodobnie programowalna karta graficzna (z obsługą shaderów GLSL) , czyli taka, która obsługuje OpenGL 2.0.

To jest idealne rozwiązanie na platformy mobilne, które nie dysponują dużą mocą obliczeniową.

Szczegółów nie znam.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.