Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Przekazywanie do nowej funkcji zmiennej z pętli for
Forum PHP.pl > Forum > Po stronie przeglądarki > JavaScript
glupik909
Mam taki skrypt (przykład):
Kod
var t = Object;
for(w=0;w<10;w++){
t[w] = function(w){ alert(w) }
}

Chciałbym aby t[w] sprawiało że wyskakuje alert z zmienną w z pętli (tj t[1] = alert(1), t[2] = alert(2) itd), tylko function bierze w za parametr do nowej funkcji a nie jako zmienną z for.
Próbowałem zrobić coś takiego:
Kod
var t = Object;
for(w=0;w<10;w++){
t[w] = "alert(" + w + ");";
}

Ale to nie działa sad.gif
Jak to zrobić? Jestem początkujący w JS
Jakby był już taki temat to prosiłbym o podanie w poście linku i zamknięcie tego

Szukałem na forum i znalazłem coś o callbackach ale nie wiem czy to rozwiązanie mojego problemu
werdan
http://jsfiddle.net/N7xR2/
freemp3
Nie potrzebnie przekazujesz "w" w parametrze:
Kod
var t = Object;
for(var w=0;w<10;w++){
t[w] = function(){ alert(w) }
}

Później tylko wystarczy się odwołać do odpowiedniego elementu tablicy jak do funkcji. Np dla elementu o kluczu "1":
Kod
tw[1]();
glupik909
Thx biggrin.gif
A możliwe byloby użycie tych rozwiązań do eventów w JS (np przypisywanie różnym formularzom na stronie jakiejś akcji onsubmit) czy tu już trzeba te callbacki?
freemp3
Wszystkim formularzom jedną funkcje czy każdy ma mieć inną? Coś więcej możesz napisać?
glupik909
Cytat(freemp3 @ 29.11.2013, 15:28:52 ) *
Wszystkim formularzom jedną funkcje czy każdy ma mieć inną? Coś więcej możesz napisać?

Sorry że tak mało biggrin.gif
Tak, wszystkim jedną (np odczyt danych z formularza i wyświetlenie w console.log), bo eksperymentuje z tym (nie chce kraść danych z formularzy) i mi nie wychodzi, a o to głównie mi chodziło, ten przykład z obiektem był nietrafiony biggrin.gif
freemp3
Możesz to zrobić dodając do każdego formularza wydarzenie onSubmit lub przy pomocy np jQuery dla wszystkich formularzy naraz.
glupik909
Cytat(freemp3 @ 29.11.2013, 16:27:59 ) *