Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Odsyłacz do dalszej części tekstu
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
tomkoff
Witam wszystkich serdecznie.
Na wstępie wyjaśniam, że jestem na etapie bardzo początkującym jeśli chodzi o php i mysql.
Moje pytanie zapewne jest banalne, ale ja nie mam pomysłu smile.gif

Otóż mam stworzoną już bazę danych w mysql i tabelę w tejże bazie. Doszedłem juz do tego (i zrozumiałem to wreszcie smile.gif ), jak wyświetlać poszczególne zawartości komórek tabeli na stronie. Teraz chciałbym zrobić coś w tym stylu, że na stronie głównej wyświetla mi się część artykułu, powiedzmy news'a (ten tekst umieściłem w komórce o nazwie 'short') i teraz chciałbym zrobić odnośnik do całej części tekstu (która znajduje się w komórce 'txt').

Czy da się to w miarę łatwo i szybko zrobić? smile.gif
Z góry dzięki!

pzdr
misieq
Powineneś mieć przyporządkowane "id" do każdego pola - taki numer identyfikacyjny, który jednoznacznie pozwoli określi o jaki wiersz chodzi. Na stronie wyświetlasz tylko komórkę "short" a pod nią dajesz linka typu
<a href="longversion.php?id=<? echo $fetched['id'];?>">Czytaj dalej</a> (zakładając , że pobrałeś dane do zmiennej $fetched).
No i dalej wiadomo.. .w pliku longversion.php sprawdzasz czy istnieje $_POST['id'] i jeśli tak, to wybierasz długą wersję teksty z pola o numerze identyfikacyjnym $_POST['id'] (WHERE `id` = '$_POST[id]')

To oczywiście jedno z wielu możliwych rozwiązań.
Amorph
Generujesz link do podstrony ktora wczyta ci text...
np skoro doczytales short to powinienes miec id danego wiersza. Teraz generuj link:
  1. <?php
  2. echo"<a target='_self' href='plikOdczytujacy.php?id=$zmiennaZid'>Link</a>";
  3. ?>

W plikOdczytujacy.php odczytujesz zmienna id, i na jej podsttawie wyswietlasz z bazy komorke z textem.
@misiek: a nie powinno być $_GET['id'] questionmark.gif?
misieq
Cytat(Amorph @ 3.11.2006, 14:43:48 ) *
@misiek: a nie powinno być $_GET['id'] questionmark.gif?