Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP] Dane alfanumeryczne
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
tajfo
Witam, mam problem z moim skryptem. Jestem początkujący więc proszę o cierpliwość. Przy wypełnianiu formularza na stronie internetowej mam podać cenę. Wartość w tym polu musi być wyrażona cyframi dodatnimi a ja chce żeby można było wpisać tam znak "-" niedostępny.

W kodzie to wygląda tak:
Kod
if( isNaN(frm.sb_price.value) || frm.sb_price.value<=0)
{
  alert('Określ cenę cyframi dodatnimi');
  frm.sb_price.focus();
  frm.sb_price.select();
  return(false);

Kod
if ( !is_numeric($sb_price) || ($sb_price <= 0) )
  {
   $errs[$errcnt]="Cena musi być wyrażona cyframi dodatnimi";
   $errcnt++;
  }

Co trzeba zmienić żeby można było wstawić znak "-" ?
golaod
Po pierwsze zły przedrostek. [JS] a nie [PHP].
Po drugie
Kod
<input type="text" id="truli"/>
<input type="button" value="ops" onClick="if(!isNaN(document.getElementById('truli').value)){alert('JEST')}" />

Działa mi dla liczby -24.24 zatem gdzie ty widzisz problem ?
Sławo
Cytat
Wartość w tym polu musi być wyrażona cyframi dodatnimi a ja chce żeby można było wpisać tam znak "-" niedostępny.

A nie lepiej zrobić w tym przypadku pole nieaktywne??

Cytat
Działa mi dla liczby -24.24 zatem gdzie ty widzisz problem ?

Ale nie powinno.
tajfo
Cytat(Sławo @ 18.09.2008, 15:28:19 ) *
A nie lepiej zrobić w tym przypadku pole nieaktywne??

Jeśli by mi to wystarczyło to bym nie pytał. Mam kilka takich pól gdzie chcę żeby oprócz wartości cyfrowej można było wpisać znak "-".
golaod
Możesz mi wyjaśnić czemu nie powinno mi to działać ?
tajfo
To jak to będzie?
W skrypcie w polu gdzie wpisuje się wartość cyfrową jest kod
Kod
<input name="sb_price" type="text" id="sb_price" value="<?php echo $sb_price;  ?>" size="5" maxlength="30">

Co trzeba dodać/zmienić żeby można było wpisać "-"
golaod
Nic nie trzeba zmienić. Odpowiedz na pytanie gdzie masz sprawdzaną wartość liczbową czy w js czy php bo widziałem skrypty do obu.