Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]Jak przypisać zapytanie sql do kliknięcia w link ?
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
-Piter-
Mam link:

1. <a href=""></a>

W jaki sposób mogę zapisać ilość kliknięć w ten link ?
Chciałbym, żeby po kliknięciu wykonało się dane zapytanie sql ale jak to zrobić ?

Daimos
no bez jaj...
sprawdź może zadziała Ci tak:
  1. <a href="link" onclick="UPDATE tabela SET pole = pole + 1 WHERE yourToLazyToReadSomeTutorials = true">tekst</a>
-Piter-
Przepraszam, ale ten dział to przedszkole a ja jestem początkujący.

Niestety Twój sposób nie działa.
Żeby wykonało się jakieś zapytanie to przecież trzeba dodać po zapytaniu:
$result = mysql_query($sql);
a w tym przykładzie tego nie ma.

Jeśli ktoś byłby tak miły i podał sposób, który działa, będę bardzo wdzięczny.
peter13135
Cytat
Niestety Twój sposób nie działa.

biggrin.gif:D:D:D:D:D

1. <a href="plik.php?a=1">

1. <?php
  2. if(isset($_GET['a']))
  3. {
  4. mysql_query("UPDATE...")
  5. }
  6. ?>
  7. oczywiscie wcześniej musisz się połączyć za pomocą mysql_connect i wybrać bazę za pomocą mysql_select_db
Kshyhoo
Cytat(-Piter- @ 18.07.2011, 20:33:16 ) *
Przepraszam, ale ten dział to przedszkole a ja jestem początkujący.

Ale i przedszkole musi mieć jakiś poziom... wcześniej są kursy, google, itp. Każdy tak zaczynał - a nauka najlepiej idzie, jak się uczy samodzielnie i na błędach - a nie na gotowcach.
-Piter-
Oczywiście szukałem odpowiedzi w google, coś znalazłem, ale nie pomogło.
Podobnie sposób petera:

Utworzyłem link:

1. <a href="index.php?a=1">W</a>

dodałem kod:

1. if(isset($_GET['a']))
  2. {
  3. $sql = 'UPDATE `ttt` SET licznik=licznik+1 WHERE `id`=1'';
  4. $result = mysql_query($sql);
  5. }

W żadnym wypadku to nie działa :/
Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły ?
IceManSpy
  1. if(isset($_GET['a']))
  2. {
  3. $sql = "UPDATE `ttt` SET licznik=licznik+1 WHERE `id`={$_GET['id']}";
  5. }
gac3k