Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MySQL][PHP]Problem z cronem i bazą MySQL
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
pawlo896
Witam, jak widać jestem nowy i początkujący w PHP.

Mam taki ładny problem z cronem.

Oto kod:

1. <?php
  2.  
  3. $host_bazy_danych = 'localhost';
  4. $uzytkownik_bazy_danych = 'root';
  5. $haslo_bazy_danych = '';
  6. $nazwa_bazy_danych = 'baza';
  7.  
  8. $polacz = mysql_connect($host_bazy_danych, $uzytkownik_bazy_danych, $haslo_bazy_danych) or die('uzupelnij poprawnie plik config.php');
  9. mysql_select_db($nazwa_bazy_danych,$polacz) or die('uzupelnij poprawnie plik z corn');
  10.  
  11. mysql_query("SET NAMES 'utf8'");
  12.  
  13. // nieruchomosci
  14.  
  15. $s_cena = mysql_fetch_array(mysql_query("select * from nieruchomosci ")); // stara cena
  16. $n_cena = $s_cena['cena'] + (1 + (floor(-20 + rand() * 40)/100) );
  17.  
  18. mysql_query("update nieruchomosci set p_cena = ".$s_cena['cena'].", cena = ".$n_cena." ");
  19.  
  20.  
  21.  
  22.  
  23.  
  24. ?>

Cron ma za zadanie najpierw przekopiować starą cenę czyli aktualną do innego rekordu, następnie ma wylosować i dodać
tak aby powstała nowa cena mniejsza lub większa.

Wszystko jest ok losuje i kopiuje poprawnie tylko dla każdego id inną, czyli mamy coś takiego:

id cena_new cena_stara
1 10 000 11 000
2 10 000 11 000

a ma być:

id cena_new cena_stara
1 10 000 11 000
2 5 000 6000

Nie wiem co mam zrobić z tym skryptem aby wykonywał się poprawnie.

Proszę o pomoc.

nospor
Problem z cronem nie ma żadnego związku. Skąd pomysł że ma? Przecież skrypt masz do kitu. cron go jedynie wykonuje.

Ten kod
$s_cena = mysql_fetch_array(mysql_query("select * from nieruchomosci "));
pobiera zawsze, ale to zawsze pierwszy rekord z tabeli nieruchmości
Jak chcesz pobrać wszystkie to masz użyć pętli

Zaś ten kod:
mysql_query("update nieruchomosci set p_cena = ".$s_cena['cena'].", cena = ".$n_cena." ");