Jaki wpływ po pozycję strony w wyszukiwarkach mogą mieć dwie różne nawigacje na tej samej stronie?
Powiedzmy, że mamy stronę o formule 1. W menu są takie opcje:
Historia
Wyniki
Kierowcy
Samochody
i to jest najwyższy stopień w hierarchii strony.
KLIKAJĄC W KAŻDĄ Z TYCH OPCJI przechodzimy jakby na niższy stopień w hierarchii i są tam dostępne takie opcje:
Brawn GP
McLaren-Mercedes
Lotus
Ferrari
itd..
czyli ogólnie są to poszczególne zespoły.
Klikają w dany zespół możemy przejść do właściwej treści, czyli zwykle jakiegoś artykuły. Przykładowo może wejść w Historia -> Ferrari -> Artykuł
I to jest podstawowa forma nawigacji na stronie.
Jednak chciałbym dodatkowo na stronie umieścić drugą, alternatywną formę nawigacji. Na pierwszym poziomie hierarchii będą tym razem zespoły:
Brawn GP
McLaren-Mercedes
Lotus
Ferrari
itd..
a niżej będą opcje (czyli odwrotnie niż w tej pierwotnej formie nawigacji):
Historia
Wyniki
Kierowcy
Samochody
Czyli np. można wejść w: Ferrari -> Historia -> Artykuł
Taka nawigacja alternatywna jest bardzo dobrym pomysłem, bo ułatwia użytkownikowi nawigację na stronię, co się wiąże się pozytywnie z usability.
Pytanie tylko, czy z punktu widzenia SEO, nie będzie to dla serwisu strzał w stopę? No bo popatrzmy na tym przykładzie:
http://strona.pl/Historia/Ferrari/Jakis-Artykuł
http://strona.pl/Ferrari/Historia/Jakis-Artykuł
Czyli taka sama treść (jakiś artykuł) dostępna będzie pod dwoma różnymi adresami URL.
Może się mylę, ale czyż nie będzie to uznane przez Google za duplicate content? A jeżeli tak, to jak można by było tego uniknąć?