Potrzebuję w ramach ćwiczenia napisać grę multiplayer która by działała w sieci lokalnej. Myślałem by napisać serwer w php i wyglądałoby to tak, że uruchamiam na karcie w przeglądarce plik .php w którym jest napisany serwer, on sobie działa w pętli. A oprócz tego włączam drugą kartę z klientem (HTML+jQuery+AJAX) i się łącze z serwerem po IP oraz na innym kompie w sieci lokalnej się łącze po IP i można grać. Pytanie moje jak napisać serwer PHP by był on w pętli by cały czas jakoś nasłuchiwał. Musi to być serwer PHP, nie mogę użyć żadnych socketów.
adeptofvoltron
9.02.2014, 12:23:46
Większość serwerów WWW, przerywa nieskończone pętle php'a czyli nie zrobisz napisanego w PHPie serwera, który działa w nieskończoność.
A czy to nie jest określone limitem czasu wykonywania skryptu? Chyba jest takie coś w apache. To ma być prosta gra do szkoły i na potrzeby można wyłączyć ten czas albo dać go większym.
ok to musisz zwrócić uwagę na jedno: Serwer nie wyśle do przeglądarki strony, jeśli skrypt się nie wykona. a więc przeglądarka Ci rzuci jakimś błędem-pewnie timeout---skrypt bedzie zasuwał na serwerze i jedyną metodą go wyłączenia będzie zabicie procesu na serwerze(ew. wyłączenie serwera). Zamknięcie przeglądarki Ci nie zatrzyma serwera gry.
-Fenix-
9.02.2014, 14:17:59
Jasne że HTML nie będzie zwracany. Oprócz serwera będzie klient który się będzie komunikował za pomocą js||jquery+ajax. Serwer by miał samą logikę tylko. Ale nie wiem czy jest sens robić takie coś.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.