Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MySQL][PHP]Ile razy użytkownik logował się?
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
aceout
Witam wszystkich.

Na początek kilka słów - jestem absolutnie początkującym w tematach PHP i MySQL. Stworzyłem prostą stronę, na której można się logować, a strona, która uruchamia się po zalogowaniu, wyświetla
spersonalizowane dane. Do tej pory wszystko szło jak po maśle, ale... pojawiła się ściana.

Bardzo mi zależy na tym, abym miał pełną informację jako "administrator strony" o tym ile razy dany użytkownik się logował - niby banalne.
Wymyśliłem to tak:
1) w bazie danych, w kolumnie 'log', przechowuję INT, a więc liczbę naturalną odzwierciedlającą ilość logowań.
2) w pliku php, którego zadaniem jest logować użytkownika (działa bezbłędnie) dodałem fragment kodu, który zgodnie z tym co poniżej, dokonuje aktualizacji tej kolumny u zalogowanego użytkownika.

.....
$ilu_userow = $rezultat->num_rows;
if ($ilu_userow>0)
{
$_SESSION['zalogowany'] = true;
$wiersz = $rezultat->fetch_assoc();
$_SESSION['id'] = $wiersz['id'];
$_SESSION['username'] = $wiersz['username'];
$_SESSION['imie'] = $wiersz['imie'];
$_SESSION['nazwisko'] = $wiersz['nazwisko'];
$_SESSION['e-mail'] = $wiersz['e-mail'];
$_SESSION['password'] = $wiersz['password'];
$_SESSION['log'] = $wiersz['log'];

$numer = $_SESSION['id'];
$logowanie = $_SESSION['log'];
$log2 = $logowanie++;
mysqli_query("UPDATE users SET log = $log2 WHERE id = $numer");

unset($_SESSION['blad']);
$rezultat->free_result();

header('Location: strona.php');
}
else
{
$_SESSION['blad'] = '<span style="color:red"> Nieproawidłowy login lub hasło.</span>';
header('Location: login.php');
}
.....

3) Z niewiadomego mi powodu, ten mechanizm nie działa.

Nie mam pojęcia co robię źle... Czy kod jest w złym miejscu, czy w ogóle jest poprawny... Podkreślam, że raczkuję w temacie i mimo, że tak dużo udało mi się zrobić, to pewnie robię jeszcze śmieszne błędy (chciałbym, żeby