Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: JQuery a inne skrypty
Forum PHP.pl > Forum > XML, AJAX
MalyKazio
Witam.

Szukam skryptu autouzupełniania w formularzach. Mam skrypt z książki AJAX i PHP Tworzenie interaktywnych aplikacji internetowych i znalazłem też podobny do JQuery. W związku z tym mam pytanie. Czy lepszym wyjściem jest wykorzystanie czegoś z JQuery, czy też można wykorzystywać różne rzeczy zupełnie od siebie niezależnie. W przyszłości planuję użyć kilku pluginów z JQuery, ale zarówno rozwiązanie z książki, jak i z JQuery ma swoje zalety. Czy takie rzeczy się nie gryzą? Czy też używanie biblioteki JQuery i innych skryptów jest bez sensu np. z uwagi na powielanie części kodu odpowiedzialnego za tworzenie HTTPrequest itp? Nie znam się na tym za bardzo.
batman
Najlepiej jest trzymać się jednego rozwiązania. Jednak jeśli z jakiegoś powodu musisz użyć innej biblioteki, to jQuery oferuje mechanizm noConflict. Dzięki temu można używać oprócz jQuery innej biblioteki, np prototype.

Co do AJAxa - nie będzie żadnego problemu. Problem może pojawić się w momencie wykorzystania zdarzenia onload w znaczniku body. Gdzieś czytałem, że nie powinno się tego mieszać z mechanizmem jQuery - ready.
phpion
Może nie do końca na temat ale jednak w nawiązaniu do jQuery: ja nie przepadam za tą biblioteką. Dlaczego? Ponieważ ma problemy ze współpracą z Operą. Nawet przykłady zamieszczone na stronie samej biblioteki nie działają. Zdecydowanie wolę mootools!
tommy4
Taa, jQuery ma parę błędów związanych z efektami, ale jako swoisty framework to jQuery jest idealne. Mało pisania, dużo wyników pracy. winksmiley.jpg
batman
Jeśli chcecie dyskutować na temat frameworków javascript, to jest od tego odpowiedni temat.
MWL
jQuety wymiata, moim zdaniem jest najlepsze.
'Write less, do more'. Najmądrzejsze co można było wymyślić biggrin.gif
batman
Widzę, że zwykła prośba nie wystarcza. Następny OT dostanie nagrodę...