chciałem narysować kilka kółek o różnych promieniach w równych odstępach od siebie, czy nawet stycznych
chciałem to zrobić za pomocą pętli for
for (i=1; i<=5; i++) { r = 5*i; x = ctx.beginPath(); ctx.arc(x,60,r,0,180, false); ctx.stroke(); }
nie wiem tylko jakim wzorem opisać wartość x, tak by odstępy między kółkami były równe
mam wrażenie że zawiesiłem się na jakimś banale
no tak jak myślałem, pospieszyłem się z tematem na forum, no ale może komuś sie kiedyś przyda

Kod
var z = 60
for (i=0; i<5; i++)
{
d = 5
if (i == 0 )
{
d = 0
}
r = 5 + 5*i;
x = (z+d+10*i);
z = x;
ctx.beginPath();
ctx.arc(x,60,r,0,180, false);
ctx.lineWidth=1;
ctx.stroke();
}
for (i=0; i<5; i++)
{
d = 5
if (i == 0 )
{
d = 0
}
r = 5 + 5*i;
x = (z+d+10*i);
z = x;
ctx.beginPath();
ctx.arc(x,60,r,0,180, false);
ctx.lineWidth=1;
ctx.stroke();
}
to przykład ze stycznymi okręgami, aby były rysowane z odpowiednim odstępem trzeba podstawić odpowiednią liczbę pod zmienną d (większą o 5 niż odstęp)
pozdrawiam