Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wyszukiwanie po imieniu i nazwisku
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > MySQL
markonix
Myślę, że to dość powtarzający się problem i pewnie ma ktoś już jakieś doświadczenie.

Chodzi o wyszukiwarkę. Pomińmy może rozwiązania wymagające instalacji oprogramowania na serwerze czyli co MySQL daje w standardzie.

Prosto z mostu - co najlepiej użyć? Mamy dwie kolumny imię i nazwisko.

- CONCAT + LIKE %%
- AGAINST
- AGAINST BOOLEAN
- LEVENSTEIN

?

Pierwsze ok, w miarę działa ale nie posortuje wg trafności.
Z resztą nie mam doświadczenia dlatego pisze ten temat.
Czy w AGAINST (BOOLEAN) można dać większy priorytet dla danej kolumny np. nazwiska?
Np. Jeżeli ktoś się nazywa Jan Adam to chciałbym aby po wpisaniu "Adam" wyszukiwał najpierw osoby o nazwisku Adam, potem dopiero poszukał Adamów. Ogólnie nazwisko powinno mieć większy priorytet.

Potem fajnie by było dodawać dodatkowe punkty za dodatkowe wartości np. jeżeli wyszukana osoba jest z tej samej miejscowości. Czy tu da radę to zrobić na poziomie zapytania czy już wyniki uzupełniać w PHP?
alegorn
LEVENSTEIN jest do sprawdzenia odleglosci ciagow znakow, czyli jak nie znajdziesz takiego jak szukasz - to mozesz podpowiedziec/zalozyc ze chodzi prawdopodobnie o :..

jesli po dwu kolumnach i tylko wyszukiwarka - to nie bawilbym sie w AGAINST, tylko w zwykly index.
nie bardzo wiem jaki masz pomysl na to, tzn czego konkretnie szukasz, prawdopodobnie dopytujesz sie o jakis 'suggest'. to nie dokonca to samo co wyszukiwarka.

jesli chcesz podpowiadac mozliwe wyniki, to najlepiej bedzie jak zalozysz index i szukal po like 'ciag%', i tutaj opcjonalnie LEVENSTEIN, jesli nei znajdziesz niczego.

jesli dasz tylko prawostronnie '%' to nadal bedziesz mogl korzystac z indexow. jesli (choc nie wiem po co) musisz miec '%ciag%' to against match, ale radzilbym na silniku 5.6
tam mozna juz na innodb to wykorzystac.