Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [inny]Wybór frameworka pod gamedev.
Forum PHP.pl > Forum > PHP > Frameworki
tzm
Cześć czołem,

słuchajcie stanąłem nad ciężkim wyborem frameworka który idealnie spasuje pod moje wymagania i nie wiem na co się zdecydować.
Jakiś czas temu znajomi nakręcili mnie na gamedev do tego stopnia że przepisałem w ostatnim miesiącu 90% sfgame.pl lecz nie w 100% obiektowo i nasuwa się pytanie...
Co się nada żeby to przepisać zanim puszczę to w sieć? Biorąc pod uwagę że grafiki się rysują i kolorują chciałbym mieć przygotowany wydajny i szybki kod który łatwo będę mógł poddać testom jednostkowym w celu zminimalizowania ilości możliwości oszukiwania przez graczy. Jedyne co liznąłem z obiektówki to CI który z tego co czytam ostatnimi czasy - jest zwyczajnie przestarzały... ale też wybitnie prosty i mega dobrze opisany ze sporym wsparciem. Ale z drugiej strony zdaję sobie sprawę że nie ma sensu pakować się w tonący okręt i może znacie coś równie małego, przejrzyście napisanego co zda się na początek przygody z programowaniem obiektowym do tworzenia gier? Bo zaprzęganie [Z] wydaje mi się całkowicie bezsensowne ze względu na jego przeładowanie moim zdaniem zbędnymi mi bibliotekami i klasami ale w razie draki z tą chwilowo zabawą, dobrze by było jednak uczyć się czegoś co przyda się w przyszłości. Sam sobie nie poradzę z wyborem a na dziko też bez sensu coś robić.

Potrzebuje sugestii bardziej doświadczonych,

pozdrawiam.
nrm
http://webmastah.pl/micro-frameworki-trzy-stygmaty-php/ -> na dole masz linki.
daniel1302
Nie szukaj wzorców przy tworzeniu gier. Gry to specyficzny typ aplikacji, który jest nastawiony na wydajność. Ja też kiedyś myślałem w taki sposób jak ty, jednak spowania to grę i zwiększa koszty jej utrzymania. Oczywiście, że są plusy obiektowości, jednak nie zawsze się one zwracają.
tzm
@nrm , super. ciekawe, dzięki. lektura na dziś to Silex - przez lenistwo moje.. jest mała smile.gif

@daniel1302 - jak to rozumieć? proceduralnie nie zawsze znaczy gorzej wg tego co dobrze rozumiem? problem w porządnym produkcie w moim przypadku polega na tym że muszę non stop sprawdzać masę informacji. co użytkownik wpisuję, gdzie to wpisuje, czy wartości są zgodne z tymi które podałem, czy nikt nie próbuję manewrować w panelu.. wiesz, zaraziło mnie do dokładności to forum i prośby o recenzje innych którzy do gier podchodzili a potem leciał pocisk ze strony użytkowników że można się bez danych logować. dlatego myślałem że FW będzie dobry bo z reguł architektura ich ma dokładną walidację danych - a ja mogę coś pominąć. w końcu raczkuję - nie ma jeszcze roku jak pisze w PHP. i stąd pytanie - na co się zdecydować by nie zmarnować swojego czasu i czasu ludzi którzy zdecydowali się pomóc?
Spawnm
A co ma framework do zapomnienia użycia walidacji? smile.gif
Obiektowość != framework to raz. Dwa że programowanie proceduralne wcześniej czy później stwarza problemy nawet przy małych/średnich aplikacjach i lepiej w to nie brnąć. A stosowanie funkcji zamiast klas przy tworzeniu gier to najgorszy pomysł jaki mógł tutaj paść.
by_ikar
Jak potrzebujesz super duper wydajności, to można pokusić się o jakiś inny język, albo o frameworki typu phalcon. Bo skoro robisz już gierkę, to raczej na sharedzie jej nie stawiasz. A to co tam ktoś wyżej pisał, że się koszta zwiększają, bo aplikacja więcej wymaga, no to jest prawda, ale aplikacja napisana proceduralnie również swoje dodatkowe koszta generuje (głównie czas) i wychodzi na to samo, jeżeli chodzi o koszta. A w popularnych frameworkach dobre jest to, że sporo kodu jest już gotowe, a ty skupiasz się tylko na logice aplikacji, a nie działaniu całości. A to że inni tak robią, wcale nie oznacza, że tak się powinno robić. Bo jak mawia pewne przysłowie: jedzmy gówno, przecież milion much nie może się mylić.
PrinceOfPersia
Cytat
Nie szukaj wzorców przy tworzeniu gier. Gry to specyficzny typ aplikacji, który jest nastawiony na wydajność. Ja też kiedyś myślałem w taki sposób jak ty, jednak spowania to grę i zwiększa koszty jej utrzymania. Oczywiście, że są plusy obiektowości, jednak nie zawsze się one zwracają.

wydaje mi się, że większe znaczenie ma technologia (PHP? Python? Java? NodeJS? AJAX? Websockets? MySQL? Postgresql? MongoDB? Redis?), niż to czy użyjemy obiektówki czy nie (przypuszczam, że serwer obiektowo napisany w takim C++ byłby szybszy od strukturalnego w PHP...).


Dejmien_85
Jeśli planujesz wejść na poważnie w GameDev, wtedy zapomnij o PHP, ten język ma inne zastosowania i są lepsze rozwiązanie do GameDev.

Jeśli natomiast planujesz w przyszłości pracować jako programista PHP, wtedy wchodź śmiało w Symfony lub/i Zenda. Możesz zacząć od Silexa (micro wersja Symfony) i pisz sobie swoje gierki ucząc się danego/-ych FW.

Zastanów się więc, czy chcesz zajmować się GameDev na poważnie, czy tylko się w to bawić.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.