W sumie zaczynam swoją przygodę z bazami...
Potrzebuję porady na etapie planowania bazy, piszę dla siebie aplikację ale chciałbym żeby to już w miarę działało rozsądnie i była możliwość rozbudowy (gdyby np ktoś jeszcze chciał z tego skorzystać)
Robię sobie tabelę z podstawowymi danymi FIRM (np klientów)
do tego osobną tabelę z adresami (jedna firma może mieć kilka np pkt sprzedaży - to będzie dość istotne bo do miejsca będą przypisane urządzenia zainstalowane)
Potrzebuję mieć jeszcze listę -> producentów (generalnie dane takiego producenta są jak każdej innej firmy)
no i teraz pytanie - czy lepiej zrobić osobną tabelę (w strukturze identyczną jak ta z Firmami)
czy np zrobić dodatkowe pole w tabeli Firm typu enum i dać możliwości Klient, Producent ?
A może jeszcze inaczej się za to zabrać ?
Dodam że urządzenia które będą w u Klientów pod różnymi Adresami będą łączone z Producentem i Konkretnym urządzeniem.
/Producentów liczba ok 20, i każdy może mieć pewnie ok 10 różnych urządzeń, ilość klientów -> założenie ok 500-1000/
będę 'dźwięczny' za wskazówki
