Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Pole z różną ilością słów
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > MySQL
ultramega-ok
Jestem dosyć zielony w MySQL-u, więc mam takie pytanie:
chcę zrobić bazę przechowującą informacje o rysunkach (tytuł, data, itp. ), a jedną z nich ma być słowo określające kategorię do której należy rysunek, np. krajobraz, portret. Problem mam taki, że niektóre rysunki będą należeć do kilku kategorii jednocześnie (czyli w czasie wyszukiwania ta sama praca może zostać wyświetlona dla różnych słów) i nie wiem jak to rozwiązać: jak w jednym polu o nazwie np. "kategoria" przechowywać kilka słów, przy czym ta ilość będzie zmienna? Można zrobić pole będące np. tablicą stringów lub czymś w tym rodzaju?
SongoQ
Proponuje takie rozwiazanie:

Stworzenie tabelki kategoria w ktorej masz takie pola
Kat_Id
Kat_Nazwa

Kolejna tabele ktora bedzie laczyla obraz z kategoria
ObrazKategoria:
ObrKat_Id
ObrKat_Kat_Id - id kategori
ObrKat_Obr_Id - id obrazu
ultramega-ok
Nie rozumię tego chyba do końca. Jak teraz przypożądkować jednemu rysunkowi kilka nazw kategorii, skoro jest jedno pole "ObrKat_Kat_Id" questionmark.gif
yavaho
Jeżeli rysunki beda znajdywane podczas wyszukiwania to proponuje dodac jedno pole tekstowe w ktorym beda tylko slowa kluczowe odpowiednie dla danego obrazka. Jest to prosta metoda w ktorej nie trzeba zakladac dodatkowej tabeli z kategoriami, ale trzeba recznie wklepywac słowa kluczowe.

Albo metoda ktora podal @SongoQ z dodatkowa posrednia tabela.
I mozesz sobie przypisac do obrazka ile chcesz kategorii, a informacja o tym bedzie przechowywana wlasnie w tabeli posredniej.

Tabela kategorie
Kat_Id
Kat_Nazwa

Tabela obrazki
Obr_Id
Obr_Nazwa

Tabela posrednia
ObrKat_Id
ObrKat_Kat_Id - id kategorie
ObrKat_Obr_Id - id obrazki
ultramega-ok
Proszę o dokładniejsze wytłumaczenie.
W której tabeli co przechowuję? Weźcie pod uwagę, to że jestem początkujący.

Każecie zrobić dodatkowe tabele, ale jak je podpiąć do tej głównej?