Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [ZF] ACL z bazy danych
Forum PHP.pl > Forum > PHP > Frameworki
wixer
Witam,
Jestem początkujący jeśli chodzi o Zend Framework. Chciałbym pobierać uprawnienia do danej strony ( np. http://localhost/content/view/Hello-world z bazy danych podczas jej ładowania,
i załóżmy: użytkownik jest zalogowany, wchodzi na ową stronę oraz posiada uprawnienia oglądania - wyświetla mu się strona.

Uprawnienia byłby zapisane w bazie danych ( każdy artykuł ma inne uprawnienia ) oraz ładowane przy odpalaniu strony. Ustawianie wszystkich $this->allow(..., ...); dla każdego zasobu odpada - jest raczej nieefektywne przy dużej ilości uprawnień-stron.

pozdrawiam
Sabistik
Cytat
Ustawianie wszystkich $this->allow(..., ...); dla każdego zasobu odpada - jest raczej nieefektywne przy dużej ilości uprawnień-stron.

No to jak niby chcesz ustawić bez ustawiania? <: Cacheuj obiekt acl i tyle. Jeśli jednak chcesz trzymać w db to też nie ma problemu - rozszerz sobie odpowiednio Zend_Acl gdzie będziesz pobierał i dodawał do obiektu odpowiednie role i resource.
MarcinTryka
możesz obiekt ACL (jak i dowolną inną zmienną) "zserializować" poleceniem:
string serialize ( mixed $value )" title="Zobacz w manualu PHP" target="_manual
Wtedy z takiej zmiennej robi się ciąg znaków które wrzucasz w pole bazy typu text
Jak je odczytasz, to używasz funkcji:
mixed unserialize ( string $str )" title="Zobacz w manualu PHP" target="_manual
Która zwróci Ci dokładnie ten sam obiekt który zserializowałeś poprzednio.

Nie wiem czy tak należy robić (niech się mądrzejsi wypowiedzą), gdyż dopiero poznaję ACL i nie dokońca rozumiem jak to powinno się w praktyce budować.