Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [SF][Symfony2] Event listeners - sens i korzystanie.
Forum PHP.pl > Forum > PHP > Frameworki
BigPig
Witajcie,

Nie mam potężnego doświadczenia w fw i w związku z tym zainteresowało mnie zagadnienie event listenerów.

Trochę sobie o nich poczytałem, ale ciężko mi sobie wyobrazić jakieś fajne sytuacje, gdzie można by je wykorzystać(oprócz tego opisanego w dokumentacji).

1) Dacie jakieś przykłady?
2) Czy m.in. można nimi zastępować mysql'owe triggery(wyzwalacze) i czy to jest sensowne(czy takie jest m.in. przeznaczenie event listenerów)?
3) Zamiast bawić się w mysql'owe triggery może lepiej krok po kroku usuwać wpisy w ten sposób?
  1. $em->remove($obiekt1);
  2. $em->remove($obiekt2);
  3. $em->remove($obiekt3);
  4. $em->flush();
Crozin
1. Pytasz o zdarzenia w kontekście Symfony czy Doctrine?
2. Można, ale raczej nie ma to większego sensu, chyba że w takim wyzwalaczu potrzebowałbyś mieć dostęp do danych/narzędzi aplikacji, a nie surowej bazy danych.
3. Bazy danych obsługują, a Doctrine wspiera kaskadowe usuwanie danych, więc nie ma potrzeby dla tego typu wynalazków.
skowron-line
ORM ma przejac wszystkie zadania na bazach wiec lepszym pomyslem jest przeniesienie triggerow na ORMowe klasy, bo kiedy baza czegos nie może to ORM to ogarnie, nie ma tez problemow z migracjami na inne bazy danych bo w 99% wystarczy tylko zmienić providera.
Crozin
@skowron-line: Troszkę się pośpieszyłeś z tym stwierdzeniem, że ORM ma przejąć wszystkie zadania (nie ma) oraz że zmiana bazy danych ogranicza się do zmiany sterownika - chyba, że mówimy o strasznie trywialnych aplikacjach.
phpion
@skowron-line: