Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wielkie i małe litery w postgresie...
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > PostgreSQL
marcinp1984
Witam smile.gif
Zrobiłem sobie panel dodawania nowych użytkowników w moim projekcie, już myślałem że wszystko jest cacy a tu lipa :/ Chce zrobić tak aby przy próbie utworzenia użytkownika wywalało jakiś komunikat jeśli istnieje on już w bazie... i tak jeśli np wpisuje marcin i w bazie też jest marcin to działa ok... ale jeśli wpisze Marcin to takiego użytkownika już dodaje :/ Co może rozwiązać ten problem??
wookieb
Musisz zadac odpowiednie zapytanie
  1. SELECT id FROM userzy WHERE login ILIKE '%wpisane_przez_ciebie_nick%'

I jezeli zwroci jakis rekord tzn ze jest taki uzytkownik.
marcinp1984
No właśnie tyle że takie coś u mnie nie za bardzo chce zadziałać i nie wiem jak z tym sobie poradzić :/
Mam taki oto kod, nie wiem czy w ogóle tak powinno się to robić ale jestem w tym wszystkim początkujący i nie bardzo się znam tongue.gif

1. <?php
  2. $gatunek = $_POST[gatunek];
  3.  
  4. $result = pg_query("SELECT * FROM gatunki WHERE nazwa_gatunku ='$gatunek'");
  5. $line = pg_fetch_array($result);
  6.  
  7. $gatunek_z_bazy = $line[nazwa_gatunku];
  8.  
  9.   if($gatunek==$gatunek_z_bazy)
  10.      {
  11.      echo "<font style='font-family:chiller;font-size:5mm'><b>TAKI GATUNEK JUŻ ISTNIEJE!!!</b></font><br>";
  12.      }
  13.   else
  14.      {
  15.      $query = pg_query("insert into gatunki values(default, '$gatunek')");
  16.      echo "<font style='font-family:chiller;font-size:5mm'><b>DODANO NOWY GATUNEK</b></font>";  
  17.      }  
  18. else
  19. ?>

No i jak tu teraz coś zrobić żeby wielkość liter nie miała znaczenia??
wookieb
Cytat(marcinp1984 @ 1.06.2009, 21:23:22 ) *
że takie coś u mnie nie za bardzo chce zadziałać\

Jak ma działać skoro W OGÓLE nie zastosowałeś sie do zapytania podanego wyzej
Cytat
i nie wiem jak z tym sobie poradzić :/

A to nie powinno czasem brzmiec "Zróbcie mi to"?\