morawcik89
9.03.2011, 21:37:59
Witam.
Zastanawiam się nad pewną sprawą. Planuję zrobić grę w stylu gier z rpg makera z tym, że w JS. Które i dlaczego rozwiązanie byłoby lepsze dla takiej gry (z uwzględnieniem, że gra będzie ciągle rozbudowywana)? Czy użycie canvas czy użycie "standardowej" wersji z div'ami itp. ?
Spawnm
9.03.2011, 21:40:53
canvas lub flash, przy html będziesz mieć wiecznie problemy z animacjami (przechodzenie między polami, błyski na kilka pól itd.)
wookieb
9.03.2011, 21:43:26
Zacznijmy od tego. Jak dobrze znasz JS?
morawcik89
9.03.2011, 21:47:33
Jak dotąd nie miałem żadnych problemów z JS czy to przy małych czy dużych projektach.
wookieb
9.03.2011, 21:49:10
Obiektowość, dziedziczenie, prototypowanie ogarniasz? I czy wiesz jak pracować na wzorcach projektowych w przypadku aplikacji interaktywnych?
morawcik89
9.03.2011, 21:59:55
tak, tak, tak, wiedzieć wiem ale bez "przymusu" staram się unikać wszelkich wzorców (w każdym języku jaki znam)
wszerad
9.03.2011, 22:10:00
Potwierdzam, że canvas to lepsze wyjście od manipulacji na elementach DOM, robiłem coś alla google maps tylko, że mniejsze i więcej elementów i okazało się, że canvas lepiej sobie z tym radzi, przy odpowiedniej optymalizacji. Spodobał mi się tak bardzo, że map zrobiłem w hexach:D Typowej gry nie robiłem ale wydajnościowo powinno być nieźle ale to już trzeba sobie kombinować z wykorzystaniem mocy na wcześniejsze rendowanie pewnych efektów.
wookieb
9.03.2011, 22:15:44
A to cool

Oczywiście CANVAS, ze względu na możliwości. Ale nadal będziesz mieć problemy z użyciem CANVAS dla róznych przeglądarek (Ie nadal sobie z tym nie radzi)
morawcik89
9.03.2011, 22:25:32
Dzięki za pomoc. Mam nadzieję, że do czasu ukończenia gry M$ weźmie się do roboty (lub ktoś inny

).
krowal
10.03.2011, 10:32:57
Jak już canvas to od razu zacznij od webgl, obsługa tego w przeglądarkach jest mniej więcej taka sama
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.