Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: boks z ilością maili na godzinę
Forum PHP.pl > Forum > PHP
amadeopl
Witam, jestem początkujący w dziedzinie php ale łapę szybko.

Robię skrypt do wysyłania maili na phpmailer i mam taki problem.

Nie wiem jak zrobić pole w którym to by się wpisywało maksymalna ilość maili na godzinę, po prostu ogranicznik.

Proszę o wskazówki.

Zaznaczam że nie chodzi mi tu o sam box tylko o funkcje co ogranicza ilość maili na godzinę, jakiś dławik.

Z góry przepraszam za swoją niewiedzę i czekam na pomoc.

Pozdrawiam!

ps. wesołych świąt :)
Sephirus
Dzięki - wesołych i radosnych wink.gif

Co do pytania - nie wiem jak dokładnie ma działać twój system ale możesz to zrobić na kilka sposobów.

Jeżeli zakładasz, że ma być wysyłane X maili na godzinę równomiernie to przydało by się uzyć funkcji sleep lub usleep i po prostu wrzucić jedną z nich pomiędzy wysyłanie maili określając w dość prosty sposób:

1. $maili_na_godzine = 400; // przykładowa liczba
  2. $godzina = 60*60; //sekund
  3. $odstep_czasu = floor($godzina/$maili_na_godzine);
  4.  
  5. for(... [wszystkie maile] ...)
  6. {
  7. wyslij_maila($parametry[$i]);
  8. sleep($odstep_czasu);
  9. }

To tylko przykład - wystarczający na początek smile.gif

Można też do tego użyć cron'a ale wtedy można nie uzyskać równomiernej liczby wysyłanych maili na godzinę.

Dodatkowo trzeba założyć jakiś czas na samo wysłanie maila - kwestia przetestowania jak szybko dany serwer wysyła maile (wziąc na to poprawkę przy liczeniu odstepu wysyłania maili)

Dla wysyłania maili częściej niż raz na sekundę należy użyć funkcji usleep lub odpowiedniej - w sleep ułamki sekund nie działają wink.gif
nospor
Zazwyczaj to się chyba raczej podaje ile maili ma wysłać przy danej wysyłce i jak często ma się odpalać ta wysłka.

np. wysyłka ma się odpalać co 5 minut i w czasie jednej wysyłki ma zostać wysłanych 10 maili
markonix
Niektóre klasy mają nawet wbudowane narzędzia do limitacji np. swiftmailer.