Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Problem z oskryptowaniem akcji przycisku - laik
Forum PHP.pl > Forum > PHP
gonzo09
Witam. Jeśli chodzi o php jestem totalnym laikiem -robię stronę w html i mam nastepujący problem. Mam w pliku .php stworzony formularz a w nim takie pole wyboru:

1. <td>Coś tam coś tam:</td>
  2. <td><select name="formModel">
  3. <option id="1" selected="selected">cos tam cos tam</option>
  4. <option id="2">cos tam cos tam</option>
  5. <option id="3">cos tam cos tam</option>
  6. </select></td>
  7. </tr>

piszę obsługę zdarzenia dla przycisku
  1. <td><input type="button" value="KUP NA RATY !!" onclick="raty()" /></td>
który też znajduje się w tym formularzu i niewiem jak napisać skrypt (obojętnie czy js czy php) żeby w zależności od wybranej opcji (id) w formularzu przycisk kierował do innego adresu strony.

Czy mógłby ktoś podrzucić jakiś szkielet skryptu aby to osiągnąć? Szukałem w sieci ale ciężko znaleźć akurat taki konkretnie problem. Pozdrawiam
radziopoke
ja to bym zrobił tak.
po pierwsze zamiast name="formModel" wpisałbym id="formModel"
po drugie zamiast option id="1" wpisałbym option value="1" i kolejne wartości też
po trzecie w funkcji raty() wystarczy sprawdzić warunkiem if jaką wartość ma document.getElementById('formModel').value
a po sprawdzeniu jaką posiada wartość przekierować na odpowiednią stronę(to jak przekierować za pomocą javacript znajdziesz se gdzieś w google gdyż ja z javascripta to większości z jquery korzystam).

I tak ogólnie to nie widzę w tym nic z php oprócz tego że jest to tylko plik z końcówką php, ale problem był w javascript.
gonzo09
no fakt, że z php tu nie wiele, myślałem, że w skrypcie konieczne bedzie użycie czegoś z php aby się odwołać do tych elementów z listy. A po sprawdzeniu to wywołanie nowego okna i otwarcie w nim strony będzie w języku java nadal?