putrycy
13.06.2007, 19:48:30
Witam!
Zaznaczę od razu, że jestem początkujący... Może i jest to gdzieś opisane, ale ja (czy to przez ślepotę czy brak szczęścia) odszukać wlaściwej informacji nie mogę:/
Na jakiej zasadzie tworzone są projekty z użytkownikami...? Tj. chodzi mi o coś takiego: Jeżeli chciałby stowrzyć forum, to dostaję powiedzmy jedną bazę danych i jednego użytkownika. Raczej mało prawdopodobne, żeby ten miał możliwość tworzenia nowych użytkownków... Jeżeli tak to dane takie jak hasło czy i login nie mogą być zabezpieczane przed nieautoryzowanym odczytem, tj. nie mogą być zabezpieczone na poziomie serwera bazy danych.
A nawet jeżeli dałoby się tworzyć nowych użytkowników, to przecież oni są widoczni w całym klastrze. A na takim serwerze może mieć chęć założyć forum nie tylko jeden użytkownik no i lipa byłaby, gdyby tylko jeden mógł utworzyć login 'pawel' a pozostali juz musieli swoim użytkownkom forum przydzielać ("") jakieś kosmiczne nazwy.
Podejrzewam, że jakoś jest to rozwiązane raczej pierwszym niż drugim sposobem... A może zupełnie błądzę...(??)
Prosiłbym o pokazanie mi relacji i filozofii działania tego typu projektów..
Z góry wieeeelkie podziękowania.
SongoQ
13.06.2007, 20:13:39
Moze forum to zly przyklad bo tam nie wymaga sie baz wielouzytkownikowych.Takie rzeczy raczej stosuje sie aplikacjach gdzie wymagane jest duze bezpieczenstwo po stronie bazy lub projekt takie cos zaklada. Wsumie mialem tylko raz pracowac nad tamim projektem, gdzie uprawnienia byly tylko i wylacznie nadawane po stronie bazy aplikacja dzialala sobie na userach bazodanowych.
Opisze tak w skrocie jak to bylo realizowane.
- grupu uzytkownikow
- anonymous - niezalogowany ktory ma ograniczone prawa itd
- user
- redaktor