Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP][MYSQL]Aktualizacja ID
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
plmorpheus
Witam,

jestem początkujący w tematyce, więc proszę się nie śmiać z tego pytania smile.gif

Otóż zrobiłem sobie bazę w mysql, która jest obsługiwana przez skrypt php. Jest tam dodawanie, usuwanie, edycja, wyświetlanie - słowem standard.
Problem dotyczy jednak usuwania - otóż postanowiłem sobie, że skrypt ma wyświetlać id rekordu - miało to robić za taką liczbę porządkową podczas wyświetlania smile.gif Zauważyłem jednak, że podczas usuwania jakiegoś rekordu, id tego rekordu nie zwalnia się i podczas dodawania nowego wpisu zostaje do tegóż wpisu przydzielone nowe id (n+1), czyli wygląda to przykładowo tak:

Mam rekordy:

ID parametr1 parametr2
1 Ala Kowalska
2 Tomek Kowalski
3 Wojtek Kowalski

Po usunięciu Tomka Kowalskiego ma coś takiego:

ID parametr1 parametr2
1 Ala Kowalska
3 Wojtek Kowalski

A podczas dodawania nowego rekordu powstaje coś takiego:

ID parametr1 parametr2
1 Ala Kowalska
3 Wojtek Kowalski
4 Ola Kowalska

Jak widać ID usuniętego rekordu nie zostaje ponownie wykorzystane sad.gif Jak temu zaradzić? Bardzo proszę o pomoc

Pozdrawiam
nospor
Cytat
Jak temu zaradzić
Nijak.
Dziury w niczym nie przeszkadzają i zostaj je w spokoju. smile.gif
Gacek89
musisz zrobić osobą numeracje w skrypcie php

porostu przed pętlą zdefiniuj zmienna i daj jej wartość 1 w pętli wyświetlaj jak jako liczbę porządkową i pod koniec wykonywania pętli podnieś jej wartość o 1 
plmorpheus
Cytat(Gacek89 @ 25.11.2008, 14:41:47 ) *
musisz zrobić osobą numeracje w skrypcie php

porostu przed pętlą zdefiniuj zmienna i daj jej wartość 1 w pętli wyświetlaj jak jako liczbę porządkową i pod koniec wykonywania pętli podnieś jej wartość o 1

Hmmm nie bardzo wiem jak to zrobić sad.gif
Można prosić o jakiś przykład?
nospor
@plmorpheus po co ci zapychanie tych dziiur? Masz jakis konkretny powod czy ot zwykłą zachciankę?
plmorpheus
Cytat(nospor @ 25.11.2008, 14:51:25 ) *